سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان باید ۵ روز هفته را در کلاس‌ها حاضر شوند و تشکیل کلاس‌های ساعتی، نوبتی (یک روز در میان) و یا ترکیبی (مجازی و حضوری) در مدارس غیرقانونی خواهد بود.

گیل خبر/ به گزارش صدا وسیما: صادق ستاری فر گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا آموزش در مدارس فقط به صورت حضوری خواهد بود و همه دانش آموزان باید در یک گروه و پنج روز در هفته در مدرسه حاضر شوند.

وی با اشاره به این که تاکنون ۳۵ هزار بازدید از مدارس داشته ایم و برای ۲۰۴ مدیر و معاون متخلف توبیخ، کسر حقوق و لغو ابلاغ صادر شده است گفت: پرونده این متخلفان به هیئت رسیدگی به تخلفات رفته است.

وی گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا شرط حضور دانش آموزان در کلاس‌ها تنها زدن ماسک و تهویه مناسب هواست و گروه بندی دانش آموزان به بهانه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، تخلف محسوب می‌شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تنها سه دسته از دانش آموزان شامل مبتلایان، دارای علائم و بیماران زمینه‌ای می‌توانند به صورت موقت از آموزش‌های مجازی استفاده کنند.
ستاری فر ادامه داد: دانش آموزان این سه گروه باید تاییدیه پزشک معتمد را بیاورند که مستندات این تاییدیه در سامانه ایران من بارگذاری خواهد شد.
وی افزود: ملاک ابتلای دانش آموزان و غیبت آن‌ها در کلاس‌های حضوری سامانه ایران من است و در غیر این صورت غیبت دانش آموزان غیرموجه تلقی خواهد شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پزشکان مستقر در مراکز جامع خدمات بهداشتی یا مراقبان بهداشت مدارس می‌توانند دانش آموزان مبتلا را شناسایی و استراحت پزشکی برای آن‌ها در نظر بگیرند.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: دانش آموزان غایب که غیبت غیرموجه دارند با توجه به میزان غیبت خود مشمول کسر نمره انضباطی و نمره مستمر خواهند شد.
وی گفت: تعطیلی هر مدرسه برای آلودگی هوا براساس مصوبات کمیته ستاد اضطرار ستاد بحران استانداری هر استان انجام می‌شود و اجرای این مصوبات برای آموزش و پرورش الزامی است؛ طبق مصوبه این ستاد مراسم صبحگاهی مدارس و زنگ ورزش و اردو‌های مدارس تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.
آقای ستاری فر افزود: مدت زنگ‌های تفریح مدارس نیز در شرایط آلودگی هوا تغییر می‌کند؛ میزان آن با توجه به آلودگی هوا کاهش یافته است و تنها برای استفاده دانش آموزان در شرایط خاص از جمله استفاده از سرویس‌های بهداشتی مجاز خواهد بود.