نماینده ولی فقیه در گیلان مسئول در نظام اسلامی را خادم ملت عنوان کرد و گفت: به نمایندگان مجلس توصیه می کنم به مردم بگویید برای شما بنر نزنند و خودتان نیز بنر نصب نکنید.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: رشد ملت ایران در سایه قطع رابطه با آمریکا تحقق پیدا کرد و در این راستا قطع رابطه انسان با شیطان از برکات انقلاب اسلامی است.

انرژی هسته ای را برای رشد ملت ایران می خواهیم

وی به ۲۰ فروردین روز فناوری و انرژی هسته ای اشاره کرد و افزود: در مدت ۴۳ سال گذشته از قطب های انرژی هسته ای شدیم و انرژی هسته ای را برای رشد ملت ایران و دیگر ملت ها می خواهیم.

امام جمعه رشت با اشاره به ۲۱ فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب ۱۰۰ امام رحمه الله علیه، بیان کرد: امیدواریم فعالیت های خیری که توسط بنیاد مسکن انجام شده، هوشمندانه ادامه پیدا کند.

حضرت خدیجه در تراز اسلام و پیامبر صلی الله وآله وسلم بود

آیت الله فلاحتی به سالروز وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها مصادف با دهم ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: حضرت خدیجه بانوی نمونه و در تراز اسلام و پیامبر صلی الله وآله وسلم بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سایه اسلام برای زن ارزش قائل شد، تصریح کرد: امروزه ۹۰ درصد زنان جامعه ایرانی باسواد هستند، ۶۰ درصد ورودی دانشگاه ها مربوط به بانوان می شود، ۳۰ درصد هیئت علمی دانشگاه ها را بانوان تشکیل می دهند و در حوزه فرهنگ نیز ۱۲ هزار زن نویسنده داریم ضمن اینکه بانوان ایرانی در ۳۸ رشته تخصصی ورزش می کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به جریان ایجاد شده در هفته جاری مشهد اشاره کرد و یادآور شد: حمله به مسلمانان به ویژه روحانیون شیعه طرح تازه ای نیست و از زمانی که توسط دولت آمریکا داعش به وجود آمد وجود داشته است.

آیت الله فلاحتی، داعش را ابزار آدمکشی استکبار دانست و خاطرنشان کرد: در پنج هزار مدرسه عربستان آدمکشی به ویژه شیعه کشی را آموزش می دهند.

دشمنان بدانند ملت ایران از روحانیت دلسوز دست بر نمی دارد

وی با تاکید براینکه دشمنان بداننند ملت ایران از روحانیت دلسوز و دلسوخته دست بر نمی دارد، اظهار کرد: روحانیت تنها غمخوار مردم است و در این راستا از دستگاه های اطلاعاتی و نظارتی می خواهیم مقتدرانه تر عمل کنند البته امنیتی که اکنون داریم در سایه تلاش این عزیزان تحقق پیدا کرده است.

مسئولان آب را بهینه به کشاورزان برسانند

امام جمعه رشت با هشدار به مسئولان آب روستایی گیلان، بیان کرد: امسال با توجه به کاهش نزولات آسمانی انتظار می رود متولیان امر آب را بهینه به کشاورزان برسانند تا کشت محصول با مشکل مواجه نشود.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مسئولان آب از اکنون به طور جهادی در میدان باشند، تصریح کرد: متولیان آب کشاورزی باید به گونه ای عمل کنند تا کشاورز به غیر از کشت محصول دغدغه دیگری نداشته باشد.

وی به فرسودگی آسفالت برخی راه های روستاهای گیلان اشاره کرد و افزود: مسئولان و مدیران باید به روستاهای دوردست توجه کرده و به این مناطق سرکشی کنند.

نمایندگان مجلس برای خودتان بنر نصب نکنید

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه مسئول در نظام اسلامی نوکر و خادم ملت است، اظهار کرد: به نمایندگان مجلس توصیه می کنم به مردم بگویید برای شما بنر نزنند و خودتان هم بنر نصب نکنید.

آیت الله فلاحتی بر حضور فرمانداران در روستاها تاکید کرد و گفت: مسئول باید در روستا حضور میدانی داشته باشد تا مردم با دیدن مدیران دلگرم شوند.

وی پیرامون حقوق فرزند بر پدر و مادر در راستای سبک زندگی اسلامی، خاطرنشان کرد: انتخاب نام شایسته و تربیت از حقوق فرزندان پس از تولید محسوب می شود و در این راستا تربیت از اساسی ترین اموری بوده که از بدو تولد فرزند به عهده پدر و مادر است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تاخیر در تربیت آفاتی را متوجه انسان می کند، خاطرنشان کرد: ادب و تربیت برترین میراث است.