دادستان لاهیجان پزشکان را ملزم به دستگاه کارت خوان کرد و گفت: پزشکانی که نسبت به نصب دستگاه پوز (کارتخوان) اقدام نکنند در بازرسی‌های سرزده، اقدام قانونی انجام شده و به شهروندان نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گیل خبر/ به گزارش فارس، دادستان شهرستان لاهیجان طی نامه‌ای تمامی واحد‌های زیر مجموعه وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی را ملزم به نصب دستگاه کارت خوان کرد. 

در نامه دادستان لاهیجان آمده است تمامی پزشکان، دندان پزشکان، پیراپزشکان، داروسازان و افرادی که مجوز فعالیت آن‌ها از سوی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی صادر می‌شود، ملزم به نصب پایانه فروشگاهی یا دستگاه پوز (کارت خوان) شدند. 

انصاری اجرای این قانون را لازم الاجرا دانسته و تاکید کرد: پزشکانی که نسبت به نصب دستگاه پوز (کارتخوان) اقدام نکنند در بازرسی‌های سرزده، اقدام قانونی انجام شده و به شهروندان نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

ابراهیم انصاری در این نامه که به رئیس نظام پزشکی لاهیجان نوشت: ملزم شدن پزشکان به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی یا همان دستگاه پوز (کارت‌خوان) در مطب سبب سهولت پرداخت هزینه‌های درمانی برای بیماران و از سوی دیگر موجب ایجاد شفافیت در درآمد پزشکان و همچنین دریافت مالیات متناسب با درآمد و عدالت می‌شود. 

وی با اشاره به مشکلات‌ عدم وجود دستگاه کارت خوان برای بیماران افزود: دریافت وجه نقد به بهانه‌های خرابی دستگاه پوز موجب سرگردانی بیماران در باجه‌های بانکی جهت تهیه وجه نقد می‌گردد و این در حالی است که خود بیمار از لحاظ روحی و روانی آسیب دیده است و گاها توانایی فیزیکی تهیه وجد نقد را ندارد.