بی نظمی گسترده در پخت نانوایی ها در ایام نوروز؛
۱۴۰۱/۰۱/۱۷ ۰۸:۴۴ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

گیل خبر/ سعیده رجبی: مردم گیلان نوروز امسال را در حالی سپری کردند که یکی از نامناسب‌ترین شیوه‌های برنامه‌ریزی برای پخت نان در استان را شاهد بودیم، به نحوی که در روزهای ابتدایی نوروز، به‌ویژه در اولین و سیزدهمین روز سال جدید، تقریبا اکثریت قریب به اتفاق واحدهای خبازی استان بسته بودند و مردم گیلان و مسافران در زمینه تهیه قوت غالب خود با مشکلات اساسی مواجه شدند.

بسته بودن نانوایی‌ها در روز سیزدهم نوروز و روز طبیعت که بسیاری از مؤمنان گیلان به استقبال ماه مبارک رمضان رفته بودند بیش گ‌تر خودنمایی کرد چرا که در زمان افطار سفره هایشان خالی از نان گرم بود.

البته مشکلات کمبود نقدینگی عابربانک‌ها، دیر توزیع شدن میوه‌های شب عید، افت فشار آب شرب در ساعات پایانی سال گذشته و نخستین روز ۱۴۰۱ را هم باید بر مشکلات نانوایی های استان افزود.

در چنین شرایطی باید پرسید ثمره بازدیدهای اخیر استاندار گیلان از بازار و نانوایی های استان چیست؟

در حالی که ستاد تنظیم بازار استان نتوانست برای ایام نوروز حتی برنامه ریزی مناسب برای تنظیم شیفت نانوایی ها داشته باشد، اطلاع رسانی از بازدیدهای به اصطلاح سرزده چه دستاوردی برای سفره های خالی از نان دارد؟

بگذریم از اینکه تعدادی از نانوایی ها نیز نان با کیفیت تحویل نمی دهند.

به استاندار گیلان پیشنهاد می‌شود به جای تمرکز بر بازدیدهای کم ثمر، از مدیران زیرمجموعه خود بخواهد با برگزاری یک نشست خبری از مردم صبور گیلان به واسطه مشکلات نانوایی‌ها عذرخواهی کنند.

بدیهی است که بازدیدهای سرزده برای آشنایی از نزدیک با مشکلات مردم مفید است اما به شرط آن که دستاوردی هم داشته باشد.

آقای د‌کتر عباسی، مردم هوشیارند و بیشتر از بازدیدها، به دنبال نتایج و ثمرات آن در زندگی خویش هستند.

با گفتن چند جمله دستوری و بایدها در مصاحبه‌های خویش مشکلات مردم حل نمی شود، باید پیگیری کرد و تلاش بسیار نمود.