مخاطبان گیل خبر گلایه کردند؛
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۱۲:۰۷ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
از ترافیک سرسام آور تا افزایش بی رویه قیمت ها در ایام نوروز

گیل خبر/ رضا سهیلی فر- از روزهای آغازین قرن جدید، شاهد مشکلات متعددی در سطح استان گیلان بوده‌ایم. گیل خبر طی پستی در صفحه اینستاگرام خود، جویای مهم‌ترین مشکلاتی که مردم طی نوروز امسال با آن روبرو بودند، شد.

در این راستا گلایه‌های متعددی از جمله ترافیک سرسام‌آور، عدم ساماندهی مناسب مسافران، افزایش بی‌رویه قیمت‌ کالاها، اقدام بی موقع در آسفالت برخی معابر و... از سوی شهروندان گیلانی مطرح شد.

شهروندان بسیاری با گلایه از ترافیک شهر در ایام نوروز نوشتند:

شهروندی با انتقاد از شهرداری در اقدام بی‌موقع برای آسفالت برخی معابر، نوشت:

عدم ساماندهی و مدیریت مسافران از دیگر مواردی بود که به کررات به آن اشاره شد:

افزایش قیمت‌های کالاهای مختلف از دیگر گلایه‌های مردم بود:

گیلان در حالی پذیرای مسافران زیادی از سراسر کشور بود که به نظر می‌رسد هیچ‌گونه تمهیداتی برای ساماندهی و مدیریت آن در استان صورت نگرفته بود و ساعات زیادی شاهد آن بودیم که در استان و شهر رشت، عملا خیابان‌ها قفل هستند و زندگی روزمره شهروندان مختل شده است.

اگرچه برخی موضوعات از قبیل ترافیک، ریشه در بافت شهری رشت دارد و نیاز به بودجه سنگینی برای حل و فصل آن است اما برخی سومدیریت‌ها در این سال‌ها منجر به تشدید این معضل گشته است.

تعمیر و تعویض آسفالت برخی از معابر رشت در بحبوحه حضور گسترده مسافران در شهر و استان، از جمله مواردی است که به تشدید ترافیک منجر شد.

همچنین جای تعجب است که با وجود آن که در مرکز استان گیلان، با معضل کمبود سرویس بهداشتی روبرو هستیم، در ایام نوروز برخی از همان اندک سرویس‌های بهداشتی نیز به بهانه تعمیرات بسته بود!

در سوی دیگر، در حالی که وعده‌های مختلفی از سوی مدیران استان در زمینه کنترل قیمت‌ها مطرح می‌شد، اما آنچه در واقعیت رخ داد، حکایت از اتفاقی دیگر داشت. از موز 60 هزار تومانی تا قیمت‌های سرسام‌آور آجیل و... از مواردی بود که ناتوانی و کوتاهی مدیران صمت و اقتصادی استان در زمینه کنترل و مدیریت بازار در ایام نوروز را نمایان ساخت.

گفتنی است گیل خبر قصد دارد بزودی پرونده‌ای در خصوص مشکلات شهری، مطرح و در قالب مجموعه گزارشاتی، به ریشه‌یابی و راه‎های حل این مشکلات بپردازد.