معاون علوم پزشکی گیلان، وضعیت کرونایی گیلان در هر ۱۷ شهرستان را زرد دانست و یادآور شد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، هیچ منعی برای تزریق واکسن روزه داران وجود ندارد و افراد می توانند به پایگاه های واکسیناسیون کووید مراجعه کنند.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به تداوم واکسیناسیون گیلانی ها در ایام تعطیلات نوروزی، اظهار کرد: از یکم لغایت سیزدهم فروردین ۲۶۶۸ نفر نوبت اول، ۴۸۴۳ نفر نوبت دوم و ۹۹۲۱ نفر نوبت سوم واکسن خود را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه ۹۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان معادل دو میلیون و ۱۴۳ هزار و ۴۸۷ نفر نوبت اول واکسن خود را دریافت کردند، افزود: ۹۱ درصد این جمعیت معادل دو میلیون و ۳۶ هزار و ۸۳۱ نفر نیز تحت پوشش نوبت دوم واکسن کرونا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از پوشش ۴۶ درصدی نوبت سوم واکسن کرونا در استان خبر داد و گفت: ۵۴ درصد جمعیت واجد شرایط معادل یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۱۵۳ نفر همچنان در انتظار تزریق دز سوم هستند.

حیدرزاده، با بیان اینکه ۹۵ درصد نوجوانان ۹ تا ۱۸ سال نیز در انتظار نوبت دوم واکسن کرونا هستند، اضافه کرد: ۴۹.۸ درصد جمعیت پنج تا ۱۸ سال دز اول و ۴۲ درصد این جمعیت دز دوم واکسن را تزریق کردند.

وی وضعیت کرونایی گیلان در هر ۱۷ شهرستان را زرد دانست و یادآور شد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، هیچ منعی برای تزریق واکسن روزه داران وجود ندارد و افراد می توانند به پایگاه های واکسیناسیون کووید مراجعه کنند.