بدعت عجیب اسدالله عباسی در آغاز سال نو؛
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ ۱۴:۱۴ چاپ
استاندار گیلان شأن خود را بالاتر از نمایندگان استان می  داند؟!

گیل خبر/ طبق سنت هر ساله در آغاز سال نو، استاندار گیلان و مجمع نمایندگان استان در نشستی به مناسبت نوروز با یکدیگر دیدار و گفتگو داشتند اما دیدار نوروزی امسال که عکس آن منتشر گردیده، یک نکته عجیب و جالب توجه وجود دارد. در حالی که طبق سنت، همواره رئیس مجمع نمایندگان در دیدارها در کنار استاندار می‌نشیند، در این دیدار، اسدالله عباسی یکه و تنها در راس جلسه نشست به گونه‌ای که گویی شأن و جایگاه وی بالاتر از رئیس مجمع و سایر نمایندگان استان است.

شاید در نگاه اول، جایگاه نشستن افراد مهم به نظر نرسد اما زمانی که درباره مسئولان رده بالای یک استان صحبت می‌شود، قضیه متفاوت است.

برخی اعتقاد دارند اسدالله عباسی به واسطه سال‌های نمایندگی و دوران کوتاه‌مدت وزارت، شأن و جایگاه بالاتری برای خود نسبت به سایرین متصور است و نگاه از بالا به پایین وی به نمایندگان از همین موضوع نشأت گرفته است.

عده ای نیز معتقدند استاندار گیلان به حدی نمایندگان گیلان در مجلس را منفعل ارزیابی کرده‌ است که نگرانی و ترسی بابت رفتارهای خود با آنان احساس نمی‌کند.

این در حالی است که در زمان استانداری دکتر نجفی و دیدار مجمع نمایندگان با وی، اسدالله عباسی رئیس مجمع نمایندگان وقت، مطابق روال همیشگی و تصویر، در کنار استاندار به گفتگو مشغول است.

همچنین در تصویر دیگر مشاهده می کنیم که در اوج اختلافات جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت با دکتر سالاری، استاندار اسبق گیلان، این روال تغییری نکرده و جایگاه و شأن رئیس مجمع نمایندگان استان و استاندار در این دیدار در یک تراز قرار دارد اما در دیدار نوروزی امسال، اسدالله عباسی در حالی در راس دیدار نشسته است که دکتر گودرزوند چگینی، رئیس فعلی مجمع نمایندگان گیلان، در میانه جمع حضور دارد.

گرچه ممکن است با تغییرات در استانداری، روال همیشگی تشریفات نیز دچار تغییر شده باشد، اما تصاویر منتشر شده از این دیدار موجب توجه مخاطبین و سیاسیون گیلانی نسبت به این امر گشته است.