مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به بازگشایی مدارس استان پس از تعطیلات نوروزی گفت: ۹۳ درصد دانش‌آموزان در استان گیلان هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کردند.

گیل خبر/ به گزارش تسنیم، محمد فائزی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری آموزش حضوری در مدارس گیلان پس از تعطیلات نوروزی اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا پس از تعطیلات نوروزی آموزش به شکل حضوری در مدارس انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه شرایط برای آموزش حضوری در استان گیلان فراهم است تصریح کرد: 100 درصد دانش‌آموزان در بازه سنی 9 تا 17 سال در استان گیلان دز نخست واکسن کرونا و 93 درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

فائزی میزان واکسیناسیون در گیلان را برای بازگشایی مدارس استان قابل قبول دانست و گفت: همچنین 96 درصد فرهنگیان دز نخست و 85 درصد هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کردند و این میزان واکسیناسیون آماری قابل قبولی برای برگزاری حضوری آموزش‌‌ها است.

وی ابراز داشت: هماهنگی‌های لازم با ادارات آموزش و پروش شهرهای استان انجام شد تا ادارات با معلمان و مدیران مدارس هماهنگی‌های لازم را انجام دهند که این ثبات وضعیت کرونایی در استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نگرانی خانواده‌ها را برطرف کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان عنوان کرد: اگرچه معلمان در ایام کرونا زحمات زیادی را برای آموزش‌های مجازی انجام داده و بخشی از انتظارات آموزشی دانش‌آموزان را برطرف کردند اما آموزش مجازی همه انتظارات از تعلیم و تربیت را برطرف نمی‌سازد.