هواشناسی گیلان؛
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۱۵:۵۱ چاپ

کارشناس هواشناسی گیلان از تداوم بارش‌ها خبر داد و گفت: از فردا از شدت سرما کاسته می‌شود.

گیل خبر/ به گزارش صداوسیما؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: در حال حاضر آسمان گیلان غالبا ابری و مه آلود است و در نواحی جلگه‌ای بارش باران و در ارتفاعات هم به شکل پراکنده شاهد برف هستیم.
سمانه نگاه افزود: الگوی نقشه‌های هواشناسی حاکی از این است که از ظهر امروز به تدریج این سامانه بارشی و سرد تا حدی تضعیف شده و البته کماکان بارش‌ها به شکل پراکنده تا اواخر امشب در نواحی مختلف استان ادامه خواهد داشت.
وی گفت: همچنین در نواحی جلگه‌ای بارش باران و در ارتفاعات بارش برف را پیش بینی کردیم.
کارشناس هواشناسی گیلان ادامه داد: به تدریج از فردا با خروج این توده هوای سرد تا حدی از شدت سرمای هوا کاسته خواهد شد و از فردا پنجشنبه تا اواسط هفته آینده روند تدریجی افزایش نسبی دما را برای گیلان پیش بینی می‌کنیم.
سمانه نگاه تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که برای فردا و روز جمعه به تناوب تحت تاثیر عبور جریانات ناپایدار قرار داریم و بنابراین در نقاط مختلف استان شرایط برای وقوع رگبار باران، رعد و برق و احتمال تگرگ محیا است.
وی گفت: بارش‌ها به ویژه در اواخر وقت فردا در برخی از نقاط استان می‌تواند شدید باشد بنابراین توصیه می‌کنیم که از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز شود.
کارشناس هواشناسی گیلان افزود: دریا به تدریج از امروز از ارتفاع موج آن کاسته خواهد شد و برای فردا برای انجام فعالیت‌های دریایی با احتیاط مناسب خواهد بود و نکته دیگر اینکه برای فردا و به ویژه ساعات عصر و شب سرعت وزش باد می‌تواند در بخش‌هایی از استان افزایش پیدا کند.
سمانه نگاه خاطر نشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته اسب وونی تالش با ۸ درجه سانتی گراد زیر صفر و منجیل با دمای ۷ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بودند.
به گفته کارشناس هواشناسی گیلان دمای فعلی هوای رشت مرکز استان ۵ درجه و رطوبت نسبی درحدود ۱۰۰ درصد است.