زمین لرزه شدیدی به بزرگی ۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد پنجشنبه حوالی کوخرد در استان هرمزگان را لرزاند.

گیل خبر/ به نقل از ایرنا، از مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۵۴.۶۵ و عرض جغرافیایی ۲۶.۸۹ و در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین به وقوع پیوسته است.

بر اساس گزارش اولیه این زمین لرزه در فاصله ۲۷ کیلومتری کوخرد به وقوع پیوسته است.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمان وقوع این زمین لرزه را ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه و ۴۴ ثانیه بامداد پنجشنبه اعلام کرده است.

گزارش تکمیلی این مرکز حاکی از آن است که متعاقب وقوع این زمین لرزه، همچنین دو پس‌لرزه ۴.۱ و ۴ ریشتری در ساعات ۲:۵۷:۲۸ و ۰۳:۰۴:۴۲ در همان موقعیت جغرافیایی به وقوع پیوسته است.

بندرعباس با ۱۶۵ کیلومتر و شیراز با ۳۶۸ کیلومتر نزدیک ترین مراکز استان ها به کانون این زمین لرزه هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان صبح پنجشنبه ضمن اشاره به وقوع سه پس‌لرزه ۴.۱، ۴ و ۳.۵ ریشتری پس از وقوع زلزله اصلی، افزود: پس وقوع زلزله ها، نیروهای ارزیاب و امدادی به محل زلزله حضور یافتند و گزارشی از میزان تخریب و فرو ریختن دیدار و منازل تهیه کرده که پس از تکمیل آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی با بیان اینکه کانون این زلزله در روستاهای کوخرد و جناح و مهران بستک بوده، ادامه داد: ضمن آماده باش به کل استان و استقرار در ستاد بحران، تاکنون سه تیم اورژانس، توزیع برق و راهدارای به محل زلزله اعزام شده، یک مورد افتادگی تیر برق داشتیم که متعاقب آن ۲ روستای بند کوه و هرسین بدون برق هستند، همچنین روستای لاوردین در بستک قطعی برق داشته و ارتباط تلفنی با این روستا قطع است؛ مناره مسجدی در لاور دین ترک خورده و ریزش کوه داشتم اما مسیر تردد باز است. همچنین برق روستای کوخرد هم قطع شده که در حال وصل آن هستیم.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : زلزله هرمزگان

نظر شما:

security code