گیل خبر/ علیرضا روشنفکر سرتیم اجرایی اشتغال کمیته امداد منطقه ۳ رشت در گفت‌وگویی در تشریح جزئیات عملکرد این واحد در حوزه اشتغالزایی و کارآفرینی در سال جاری، گفت: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ که به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده است، توجه و اهتمام ویژه به اجرای برنامه های حوزه اشتغال امری ضروری بوده و سهم برنامه ابلاغی این اداره در زمینه فرصت شغلی ۴۱۴ نفر اعلام شده بود.

وی ادامه داد: برهمین اساس مقرر شد از طریق اعتبارات تبصره ۱۶ بانکی مبلغ ۱۳۱/۶۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال در صندوق امداد ولایت به مبلغ ۱۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال در قالب طرح های هدایت شغلی و راهبری شغلی تحقق یابد.

وی افزود: همچنین سهم ابلاغی آموزش‌های کسب و کار این اداره ۳۰۲ نفر بوده است که الحمدلله موفق به تحقق آن شدیم.

روشنفکر در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون «اقدامات برای تحقق برنامه‌‌های ابلاغی در حوزه اشتغال»، عنوان کرد: این اداره در بسیاری از شاخص‌های ارزیابی عملکرد ۲۲ گانه اشتغال، عملکردی بالاتر از شاخص ها داشته است، به عنوان مثال در زمینه فرصت شغلی تاکنون برای ۴۲۱ نفر این امکان فراهم شده است که بتوانند با حمایت های مجموعه کمیته امداد اقدام به راه اندازی اشتغال نمایند

وی افزود: همچنین در حوزه آموزش کسب و کار (مهارتی، مقدماتی توسعه و پایدارسازی) نیز که سهم برنامه ۳۰۲ نفر بود، تاکنون ۳۴۱ نفر از آموزش ها بهره گرفته اند. البته این اعداد با توجه به در جریان بودن کارها تا پایان سال نیز افزایش خواهد داشت.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه کاریابی نیز سهم برنامه ۱۰۹ نفر بود تعداد بیشتری محقق شده است.

روشنفکر همچنین درخصوص شکل‌گیری «مرکز نیکوکاری کارآفرینی امید که مختص واحد کارآفرینی کمیته امداد است»، ابراز داشت: مرکز نیکوکاری کارآفرینی یکی از فرصت های بسیار خوب در جهت جبران کمبود نیروی انسانی، جذب منابع خیرین کارآفرین، استفاده از ظرفیت های پنهان منطقه و مهمتر از همه جلب رضایت مردم و انجام امور توسط افراد توانمند در حوزه فعالیت هر اداره است.

وی اضافه کرد: این اداره با همکاری سپاه شهرستان براساس تفاهمنامه مشترک کمیته امداد و بسیج سازندگی سپاه با ایجاد مرکز نیکوکاری کارآفرینی امید برای مستعدین اشتغال کمیته امداد برای بیش از ۱۰۰ نفر آموزش برگزار کرده است.

روشنفکر در پایان اظهار کرد: البته لازم به ذکر است که این مرکز طی یک قرارداد یک ساله توسط شهرداری و به صورت رایگان در اختیار کمیته امداد و سپاه قرار گرفته است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code