رپورتاژ خبری؛
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۲:۱۱ چاپ
مراحل افتتاح حساب در ترکیه

ترکیه پل بین کشورهای شرق و غرب است، جایی در جهان که بسیاری از فرهنگ‌ها در آن متحد شده‌اند. جای تعجب نیست که این کشور آن‌قدر مردم را مجذوب خود کرده است؛ به طوری که در حال حاضر به پناه‌گاه تعداد زیادی از مهاجران تبدیل شده است که به دنبال زندگی و کار در این کشور خارق‌العاده هستند. به همین منظور افتتاح حساب بین المللی در ترکیه به یک شرط اصلی برای مهاجران بدل شده است.

شاید شما هم که در حال مطالعه‌ این مقاله هستید به تازگی برای کار، تحصیل، زندگی یا سرمایه گذاری وارد ترکیه شده‌اید که مسلماً باید زندگی مالی خود را نیز در این کشور ایجاد کنید. بنابراین ما در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه افتتاح حساب در ترکیه صحبت کنیم.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی بین المللی در ترکیه

تمامی بانک‌ها برای باز کردن حساب بانکی بین المللی در ترکیه روش‌ها و الزاماتی را خواهند داشت که ممکن است کمی با یکدیگر تفاوت داشته باشند. در اینجا برخی از اسناد اساسی وجود دارد که ارائه آنها الزامی خواهد بود:

  • گذرنامه
  • شناسه مالیاتی ترکیه که می‌توانید از اداره امور مالیاتی این کشور دریافت کنید
  • مدرک نشانی مانند قرارداد اجاره یا قبض آب و برق
  • فرم اثبات امضا

البته گفتنی است که یک مورد جذاب در مورد بانک‌های معروف‌تر ترکیه این است که وب سایت آن‌ها به زبان انگلیسی است و به راحتی می‌توانید به مدارک مورد نیاز دسترسی داشته باشید؛ چرا که مهم است که به دنبال لیست دقیق اسنادی باشید که برای افتتاح حساب در ترکیه مورد نیاز است.

از طرفی اگر یک حساب بانکی شرکتی برای تجارت کسب و کار خود در ترکیه باز می‌کنید، به یک شماره شناسایی مالیاتی بالقوه نیاز خواهید داشت که بانک پس از افتتاح حساب برای شما درخواست می‌کند. برای به دست آوردن این مورد، باید مدارک زیر را ارسال کنید:

  • پر کردن فرم درخواست
  • اساسنامه شرکت
  • اثبات آدرس ثبت شده شرکت
  • ارائه جزئیات نماینده مدیریت حساب

افتتاح حساب بانکی در ترکیه به عنوان غیرمقیم

افتتاح حساب در ترکیه به عنوان یک غیرمقیم شدنی است؛ اما روند انجام این کار سخت‌تر خواهد بود. در واقع برای این منظور باید مبالغ بیشتری را واریز کنید تا بانک مبدأ تمایل بیشتری برای کمک به شما داشته باشد. به طور کلی اکثر بانک‌های ترکیه اجازه‌ افتتاح ارز خارجی یا لیر ترکیه را به افراد می‌دهند. با این حال، ممکن است در قبال آن از افراد مجوز اقامت درخواست کنند که البته اگر بتوانید سرمایه‌گذاری قابل توجهی انجام دهید، ممکن است شما را حتی بدون ارائه چنین مجوزی در نظر بگیرند.

اگر حسابی که باز می‌کنید یک حساب ارز خارجی مانند دلار است، احتمالاً هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت؛ زیرا معمولاً مجوز اقامت لازم در این گونه موارد لازم نیست. البته حتماً در نظر داشته باشید که یک حساب ارزی حداقل سود را پرداخت خواهد کرد. ضمناً توجه داشته باشید که مؤلفه اصلی افتتاح حساب در ترکیه شماره شناسایی مالیاتی است که ارئه آن یک الزام خواهد بود. بنابراین افراد می‌توانند یکی از این موارد را به عنوان غیرمقیم در نظر گرفته و احتمالاً بانک‌ها نیز در این فرآیند به افراد کمک می‌کنند.

مزیت‌های افتتاح حساب بانکی در ترکیه

همان‌طور که می‌دانید کشور ترکیه از جمله کشورهای توریستی و همچنین تحصیلی در جهان است و داشتن یک حساب بانکی می‌تواند به کلیه افراد مقیم و غیرمقیم این کشور کمک زیادی کند. به طور کلی باز کردن حساب بانکی در ترکیه شامل مزایای زیر خواهد بود:

  • دریافت سود با باز کردن حساب سپرده بین المللی.
  • دریافت کردیت کارت معتبر. (قابل استفاده از تمامی کشورها)
  • مدیریت حساب بانکی بدون حضور در ترکیه.
  • امکان انتقال وجه راحت با استفاده از سیستم سویئفت.
  • قابلیت دریافت وجه به شکل کاملاً مستقیم.
  • قابلیت خرید اینترنتی با بکارگیری از کارت اعتباری.
  • قابلیت خرید حضوری با استفاده از کارت اعتباری.
  • قابلیت برداشت ارز به صورت نقدی با به کارگیری از دستگاه‌های ATM در کلیه کشورهای دنیا.

گفتنی است که به دلایل ذکر شده افتتاح حساب در ترکیه می‌تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد؛ مخصوصاً افرادی که کسب و کاری را راه‌اندازی کرده‌اند.

بهترین مرجع برای باز کردن حساب در ترکیه

حال با توجه به موارد و شرایط عنوان شده در این مقاله، چنانچه نیاز به افتتاح حساب بانکی در ترکیه احساس شود، پر واضح است که باید از طریق مراکز معتبر اقدام شود. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که از موسسه الو اپلای اقدام شود. مراحل این کار به شرح زیر است:

- در ابتدای امر کافی است که با مشاوران تیم تخصصی الو اپلای تماس گرفته تا از شرایط و ضوابط افتتاح حساب اطلاع پیدا کنید.

- سپس با توجه به موارد عنوان شده، باید گام موثر برای افتتاح حساب در ترکیه برداشته شود که دادن وکالت به این تیم تخصصی در اولویت خواهد بود.

- در گام بعدی نیاز به ترجمه مدارک خواهد بود. همچنین دریافت تاییدیه مدارک نیز الزامی خواهد بود که توسط تیم تخصصی الو اپلای انجام خواهد شد.

- پس از تکمیل مدارک، نوبت ارسال آن‌ها به دفتر استانبول است. ممکن است این مورد چند روزی زمان‌بر باشد.

- در مرحله بعدی باید صبر کنید تا کد ورگی به نام شخص اقدام کننده افتتاح حساب صادر شود.

- پس از اخذ کد ورگی نیاز به دریافت سیم کارت ترکیه است. این مورد نیز توسط متخصصان الو اپلای انجام می‌شود.

- حال برای دریافت تأییدیه بانک اقدام می‌شود و سپس افتتاح حساب ارز (لیر، دلار و...) انجام می‌شود.

- در نهایت نیز کلیه‌ مدارک به شکل پلمپ شده به دفتر تهران ارسال خواهد شد که با فعال شدن همراه بانک و اینترنت بانک مراحل افتتاح حساب در ترکیه که در این روش به صورت غیر حضوری و توسط موسسه الو اپلای انجام می‌شود و تقریباً 10 روز به طول خواهد انجامید به پایان می‌رسد.

الو اپلای بهترین مووسسه افتتاح حساب بانکی در ترکیه

حال اگر به هر دلیلی نیاز به دریافت کارت بانکی و یا افتتاح حساب در ترکیه دارید، کافی است که با شرکت الو اپلای در تماس باشید تا در مدت زمان کوتاهی نسبت به افتتاح حساب اقدام شود. برای این منظور نیز کافی است که از راه‌های ارتباطی قرار داده شده در انتهای مطلب استفاده کنید.

https://www.aloapply.com/