میزی نهایی جهت پیاده سازی و اخذ استاندارد ISO/IEC17025 بر اساس آخرین ویرایش بین المللی در بخش مدیریتی و باکتریولوژی در آزمایشگاه لنگرود (بعنوان اولین آزمایشگاه مستقر در شهرستان) با حضور قائم مقام شرکت آب و فاضلاب گیلان با موفقیت انجام شد.

گیل خبر/ به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب این شرکت امروز گفت: شرکت آب و فاضلاب گیلان دارای 38 واحد آزمایشگاه با تجهیزات مدرن و پیشرفته مانند دستگاه های گازکروماتوگرافی، دستگاه طیف سنج پلاسمای جفت القائی ICP ، یون کروماتوگرافی و ... در بخش های میکروبی، فیزیکوشیمیایی، بیولوژی، ریزآلاینده آلی و ریزآلاینده معدنی است که کار پایش و آزمون های کیفی منابع تامین تحت پوشش، مخازن ذخیره و شبکه های توزیع مطابق دستورالعمل ها و استانداردهای ملی آب شرب (1053 ، 1011) در این آزمایشگاه ها انجام می شود.

سیده ضحی حجازی افزود: استاندارد ISO/IEC17025 بر اساس آخرین ویرایش بین المللی در آزمایشگاه های فیزیکو شیمیایی، باکتریولوژی و بیولوژی آزمایشگاه مرجع استان (24 پارامتر) و همچنین تصفیه خانه بزرگ آب گیلان (16 پارامتر) پیاده سازی شده است.

وی تصریح کرد: به منظور اطمینان از نتایج و صحت و دقت آزمون های انجام شده و یکسان بودن روش های انجام آزمون، ممیزی نهایی آزمایشگاه باکتریولوژی شهرستان لنگرود توسط نمایندگان محترم گروه ممیزی آب و فاضلاب کشور در بخش مدیریتی (28 بند)، فنی باکتریولوژی (3 اسکوپ) و نمونه برداری (1 اسکوپ) به دلیل شیوع کرونا به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

به گفته حجازی؛ این کار با حمایت مدیر امور و تلاش و پشتکار مستمر همکاران آزمایشگاه شهرستان لنگرود خانم ها آزاده بابایی پور و مریم قربانی نژاد و هدایت پرسنل متخصص آزمایشگاه مرجع مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان بدون دریافت مشاور انجام شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code