رییس‌ جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تلاش دیپلماتیک که منجر به حل مسالمت‌آمیز مناقشات در اوکراین شود حمایت می‌کند و آماده نقش‌آفرینی برای هرگونه کمک به بازگشت صلح است.

گیل خبر/ به گزارش  ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر یکشنبه در جلسه هیأت دولت با تسلیت شهادت امام موسی‌بن‌جعفر (ع) به تحولات اوکراین اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس اصول اساسی سیاست خارجی خود، با سلطه‌گری و سلطه‌پذیری مخالف است و از حق تعیین سرنوشت همه ملت‌ها حمایت می‌کند.

ایران بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی همه کشورها تأکید دارد

رییس‌جمهور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ضمن درک نگرانی‌های امنیتی نسبت به چند دهه توسعه‌طلبی ناتو، بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی همه کشورها تأکید دارد. قاطعانه بر این باوریم که دیپلماسی و پایبندی صادقانه به تعهدات بین‌المللی توسط همه طرف‌ها، تنها راه‌حل پایدار و عادلانه خروج از وضعیت فعلی است.

رئیسی افزود: حفاظت از جان و مال شهروندان و غیرنظامیان و رعایت حقوق بین‌المللی و حقوق بشردوستانه باید مورد اهتمام جدی همه طرف‌ها قرار گیرد.

رئیسی تصریح کرد: ضروری است پیرو دستورات قبلی، وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه‌های متولی، در راستای حفاظت از همه شهروندان ایرانی و به ویژه دانشجویان ما در اوکراین هرگونه اقدام لازم را تسریع بخشند.

یکی از موانع جدی کارآفرینی و تولید، تعلل در صدور مجوزهای کسب‌وکار است

رئیسی به شعار سال با عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» اشاره کرد و تاکید داشت: یکی از موانع جدی کارآفرینی و تولید، تعلل در صدور مجوزهای کسب‌وکار است که موجب توقف تولید و نارضایتی زیاد می‌شود. تسهیل و کاهش زمان صدور مجوزهای کسب‌وکار از برنامه‌های دولت و خواست مردم بوده و الان نیز به قانون تبدیل شده است.

دولت پشتیبان سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و کسب‌وکارهای حلال است

رییس‌ جمهور تاکید کرد: تمام دستگاه‌ها باید فرآیند صدور مجوزهای کسب‌وکارها را تا زمان مقرر سامان دهند و این ساماندهی با قدرت و بدون مسامحه انجام شود. دولت پشتیبان سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و کسب‌وکارهای حلال است.

رئیسی در پایان به موضوع آزادسازی سواحل شمالی اشاره کرد و اظهار داشت: از زمانی که مردم اجرای موفق آزادسازی سواحل را دیدند هم خوشحال شدند و هم توقع درستی دارند که در عرصه‌های دیگر نیز نهادها و دستگاه‌ها به همین نحو عمل کند.

 

 
 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code