گیل خبر/ نامه سرگشاده شورای تبیین مواضع بسیج اساتید و بسیج دانشجویی دانشگاه های استان گیلان خطاب به ریاست محترم جمهور، درباره اوضاع جهاد دانشگاهی کشور و استان گیلان

به نام خدا

جناب حجت السلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
سالم علیکم؛
ضمن عرض خداقوت و آرزوی توفیق روزافزون برای دولت حضرتعالی، بدینوسیله فریاد تظلم خواهی جامعه دانشگاهیان گیلان به نمایندگی از جهادگران مظلوم جهاد دانشگاهی به عرض مبارک می رسد.

جناب آقای دکتر رئیسی؛ ضمن سپاس بیکران از اقدام انقلابی دولت مردمی شما در آزاد سازی سواحل، آیا وقت آن نرسیده است؟

که ضرب العجلی برای آزاد سازی کرانه های اشغال شده اقیانوس انقلاب اسلامی در مراکز اصلی و راهبردی کشور را صادر نمایید !؟

آیا صحیح است که جهاد دانشگاهی به عنوان مهمترین پایگاه و مقر تاسیسی انقلاب اسلامی برای فتح حوزه های عالی، پژوهشهای استعمار زده، همچنان در اشغال وابستگان به جریان های خاص سیاسی و بانیان وضع موجود قرار داشته باشد؟

آیا اکنون که کشور به شدت نیاز به کاربردی شدن دانش تولیدی برای حل مسائل و معضلات دارد، بازگرداندن نهادی مثل جهاد دانشگاهی به اصل خودش اولویت ندارد؟

جناب آقای رییس جمهور؛

جریان منحط واداده و واپسگرا، تمام تلاش خود را پس از جنگ تحمیلی مصروف داشت تا نهادهای جهادی انقلاب را مصادره نموده و یا بی اثر نماید که بعنوان نمونه جهاد سازندگی را مستحیل نمودند و از جهاد دانشگاهی نیز جز اسمش چیزی باقی نگذاشتند.

آیا این نهاد نباید همچون دوره ابتدای انقلاب و زمان جنگ تحمیلی به دامان انقلاب اسلامی، بعنوان محملی برای حضور دانشمندان جوان انقلابی برای حل معضلات و نیازهای کشور بازگردد؟

اگر چه نمی توان برخی د ستاوردهای پژوهشگران جهاد دانشگاهی را به خصوص در پژوهشکده رویان، فراموش کرد اما آیا می توان ظرفیت های معطل مانده این نهاد را نیز از نظر دور نگاه داشت؟

ظرفیت های پژوهشی ایجاد شده پیشین در کشاکش سیاسی بازی مدیران کنونی، گرفتار کاغذ بازی ها و سرگردانی های بالاثر شده است .

جناب آقای رییس جمهور؛ آیا از وضعیت اداره کنندگان و محافل پشت پرده جهت دهنده این نهاد مطلع هستید؟

ترکیب اداره ناکارآمد این نهاد در کشور عموما و در استان گیلان خصوصا، با ایدهها و اهداف دولت شما سازگاری دارد؟

وضعیت نابسامان این نهاد در استان گیلان به حدی است که قریب به 5 ماه از پرداخت حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی نجیب و خویشتندار خود ناتوان بوده است در حالیکه در همین شرایط مشغول بازی های پشت پرده برای تعیین مدیرانی در این نهاد انقلابی هستند که حتی در دولت پیشین نیز بعلت مواضع بشدت رادیکال فتنه جویانه خود برکنار شدند؟!

مع الاسف جهاد دانشگاهی بیش از یک دهه است که به ورطه توسعه سیستم جذب دانشجو و افزایش فضاهای آموزشی به انحراف از اهداف اصلی خود کشیده شده است و در این میان شاهد افت شدید توجه به نیروهای اصیل انقلابی و برنامه های ایشان بوده است.

برای نمونه استان گیلان از جمله مناطقی است که به شدت از چالش های زیست محیطی رنج می برد، حال اینکه جهاد دانشگاهی در همین گیلان دارای پژوهشکده محیط زیست است. شایسته است عملکرد این پژوهشکده در مشاوره برای حل حقیقی مسائل زیست محیطی استان بررسی شود، آیا در حد و شأن معنای جهاد بوده است ؟

جناب دکتر رئیسی! جامعه دانشگاهی استان گیلان از آنجناب تقاضای رسیدگی عاجل به وضعیت بغرنج و شکننده جهاد دانشگاهی بعنوان یکی از دست آوردهای بی بدیل انقلاب اسلامی را دارد. بدیهی است تا حصول نتیجه به روشنگری و اقدامات مطالبه گرایانه بسیجی و جهادی خود ادامه خواهیم داد.

والسلام علی من اتبع الهدی 5 اسفند 1400

شورای تبیین مواضع بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان گیلان

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان گیلان