سخنگوی علوم پزشکی گیلان:
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۰۹:۴۳ چاپ

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه حدود ۳۰۰ نفر از کل بیماران بستری گیلان معادل ۴۸.۵ حتی یک دز واکسن هم تزریق نکردند، گفت: تزریق واکسن کرونا به ویژه دز سوم احتمال ابتلا به بیماری را تا ۸۰ درصد کاهش می دهد.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ دکتر فردین مهرابیان از خروج تعداد زیادی از شهرستان های گیلان از وضعیت قرمز کرونایی خبر داد و اظهار کرد: شهرستان ها آستارا، صومعه سرا، بندرانزلی، رودبار، لاهیجان و رودسر قرمز باقی ماندند.

وی شهرستان های تالش، رضوانشهر، ماسال، فومن، شفت، خمام، رشت، آستانه اشرفیه، سیاهکل، لنگرود و املش را در وضعیت نارنجی دانست و افزود: بستری های روزانه گیلان طی شبانه روز گذشته به زیر ۱۰۰ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از بستری ۶۳۴ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان خبر داد و تصریح کرد: ۱۲۴ در بخش مراقبت های ویژه و آی.سی.یو و ۱۱۸ بیمار بدحال داریم.

مهرابیان، با بیان اینکه حدود ۳۰۰ نفر از کل بیماران بستری گیلان معادل ۴۸.۵ حتی یک دز واکسن هم تزریق نکردند، گفت: تزریق واکسن کرونا به ویژه دز سوم احتمال ابتلا به بیماری را تا ۸۰ درصد کاهش می دهد و افراد در صورت ابتلا نیز شدت و مدت زمان کمتری از بیماری را تجربه می کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۵ درصد افراد واجد شرایط استات موفق به تزریق دز سوم شدند، خاطرنشان کرد: مردم باید استفاده از ماسک، دریافت واکسن، رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از عادی انگاری را همزمان همچنان مدنظر قرار دهند.