دبیرکل ناتو امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد: ناتو فردا (جمعه) نشستی مجازی برای رسیدگی به وضعیت اوکراین و اقدامات بعدی این ائتلاف برگزار خواهد کرد.

گیل خبر/ به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به خبرنگاران گفت: من خواستار نشست مجازی رهبران ناتو برای فردا شدم تا درباره راهی که باید پیش بگیریم مذاکره کنیم. روسیه در حال حاضر با پیامدها و هزینه‌های سنگینی مواجه است که از سوی کل جامعه بین‌الملل اعمال شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ناتو برنامه‌های دفاعی را که در صورت بحران برای استقرار نیرو در کشورهای عضو تهیه شده‌اند، فعال کرده است. این برنامه‌ها به فرماندهان نظامی ما قدرت و اختیار بیشتری برای انتقال نیروها و استقرار آنها در صورت لزوم می‌دهد که می‌توانند عناصر نیروی واکنش سریع ناتو باشند. بنابراین ما آماده هستیم و موضعمان را تطبیق داده‌ایم.  

استولتنبرگ همچنین از فنلاند و سوئد دعوت کرد تا به نشست مجازی روز جمعه پیرامون اقدامات بعدی درباره وضعیت اوکراین بپیوندند.

وی تاکید کرد که در نشست روز پنج‌شنبه ناتو، نمایندگان دائم این ائتلاف درباره موضوع بسته شدن تنگه بسفر و داردانل توسط ترکیه به روی کشتی‌های روسی مذاکره نکردند.

دبیرکل ناتو افزود: ترکیه یکی از متحدان ناتوست، وقتی موضوع بحث به تنگه بسفر می‌رسد، ترکیه نقش ویژه‌ای دارد؛ اما این موضوع بحث نشست امروز نبود.

وی همچنین تصریح کرد: هیچ نیروی نظامی از این ائتلاف در اوکراین وجود ندارد و ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیرو به این کشور ندارد. ما صریحا اعلام کرده‌ایم که هیچ برنامه‌ای برای استقرار نیروهای ناتو در اوکراین نداریم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code