معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تمامی اراضی طرح نهضت ملی مسکن اجاره ۹۹ ساله است که با اجرای این طرح حدود ۴۰ درصد برای کاهش قیمت مسکن به متقاضیان کمک شده است.

گیل خبر/ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمودمحمودزاده گفت: در راستای قانون جهش تولید مسکن واگذاری زمین اجاره ۹۹ ساله بوده و تمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن اجاره ۹۹ ساله هستند. هم اکنون قیمت زمین ۴۰ درصد قیمت مسکن را تشکیل می‌دهد که دولت با واگذاری زمین‌های ۹۹ ساله در این طرح سعی می‌کند، قیمت مسکن را کاهش دهد.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از تاریخ تصویب و ابلاغ قانون تعالی جمعیت متقاضیانی که فرزند سوم آن‌ها پس از ابلاغ قانون به دنیا بیاید، در شهر‌های زیر ۵۰۰ هزار نفر در صورت داشتن شرایط می‌توانند از این قانون بهره‌مند شوند.

او گفت: ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال تمدید شده و بعد از اتمام پالایش ثبت نام کنندگان بررسی انجام می‌شوند. به زودی متقاضیان به پروژه‌ها معرفی می‌شوند و تاکنون بیش از ۹۵ درصد از ثبت نام کنندگان پالایش شده اند.

بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و تعداد ثبت نام کنندگان مردان مجرد در این طرح ۴۰۰ هزار نفر بوده و اراضی بیش از ۹۸۰ هزار نفر تاکنون تامین شده است.