نقی هدایتی
۱۴۰۰/۱۱/۲۹ ۲۲:۴۱ چاپ

گیل خبر/ نقی هدایتی

حمید حسینی، عضو اتاق بازرگانی ایران گفت:امارات متحده عربی شهرکی صنعتی احداث و اعلام کرده است هرکسی که در ایران کارخانه داشته است می‌تواند در این شهرک زمین مجانی بگیرد.به‌محض امضای قرارداد بانک ۹۰ درصد هزینه‌ها را تسهیلات می‌دهد تا فرد آنجا کار تولیدی کند.می‌گویند شما که تجربه کار در ایران را دارید، بیایید اینجا کار کنید و همه چیز برایتان مهیاست.پیش‌ازاین «امارات اصلا درصدد تولید نبود، این کشور جایی برای ترانزیت و صادرات مجدد بود.امارات برای بردن کارآفرینان ایرانی برنامه‌ریزی کرده و قول اقامت می‌دهد.

نکته :
۱- چند سال است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ، شعار سال را اقتصادی انتخاب می کنند و این امر نشان می دهد تولید، کارآفرینی ، خوداتکایی و اشتغال زایی و در نهایت استقلال اقتصادی در منطومه فکری معظم له ، چه جایگاه بلندی دارد.
۲- با توجه به اهمیت موصوع تولید ، بهبود فضای کسب و کار و به قول مقام معظم رهبری پشتیبانی و مانع زدایی از تولید و حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان و سرمایه گذاران یک نیاز ضروری است اما شواهد نشان می دهد که موانع زیاد است و پشتیبانی از تولید هم در چنبره بی تدبیری و چرخه معیوب اداری گرفتار.
۳- معاون اقتصادی استاندار و مدیرکل اقتصادی استانداری، سازمان صنعت ومعدن وتجارت استان جز تصویب مجوزهای بی حاصلی که بانک ها از ان تمکین نمی کنند ، چه عملکرد دیگری دارند و اگر نباشند چه اتفاقی در تولید و صنعت استان می افتد ؟
۴- چرا بانک های استان به هیچ کس پاسخ گو نیستند؟ چرا بیشترین تسهیلات به بخش خدمات داده می شود؟ چرا گزارش اعطای تسهیلات بانکی به تفکیک بخش ها منتشر نمیشود؟ تا چه زمانی بانک ملی استان باید در اسارت برادران رشید ارده بماند؟ تا کی باید مدیرعامل بانک رفاه استان در پشت فلان نماینده پنهان شود و به هیچ کس پاسخگو نباشد؟ و..‌‌.
۵- قابل پیش بینی است با استمرار وضعیت موجود ، گیلان هر روز فقیر و فقیرتر می شود. وقتی تولید کننده و سرمایه گذار حرمت و ارزشی ندارد و باید برای دریافت تسهیلات در ادارات معطل شود و یا به واسطه ها رجوع کند، چرا باید سرمایه و سلامت و دانش خود را هلاک کند و بماند؟ استانداری چه برنامه ای برای حفظ و حمایت از تولید کنندگان دارد؟ سال ۱۴۰۰ گذشت و بیاید برای مردم بگوید برای تحقق شعار رهبری چه کرده است؟؟؟؟