کوچکی نژاد از مصوبات کمیسیون تلفیق خبر داد؛
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۰۹:۲۱ چاپ

گیل خبر/ جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با گیل خبر، از مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در ارتباط با گیلان و رشت خبر داد.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اختصاص 300 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی چای از چای کاران در بودجه 1401 گفت: برای اولین بار، 200 میلیارد تومان نیز برای حمایت از صندوق چای اختصاص یافته است که می‌تواند کمک مهمی برای چای کاران باشد. چای‌کاران ما در تامین منابع مالی بهزراعی باغ های چای با مشکل مواجه‌اند که امید است با بودجه اختصاص یافته برای آنان در سال ۱۴۰۱ این مشکل حل شود.

نماینده مردم رشت ادامه داد: 1000 میلیارد تومان برای پسماند و فاضلاب شهر رشت اختصاص یافته است که این در کنار 500 میلیارد تومانی که در سفر آیت‌الله رئیسی به گیلان به این موضوع اختصاص پیدا کرد، می‌تواند حرکت بزرگی در راستای بهبود وضعیت پسماند و فاضلاب رشت صورت گیرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از تصویب طرحی خبر داد که به این ترتیب، املاک نسقی بتوانند از امتیازات آب و برق و گاز استفاده کنند و برخلاف سال 97، نهادهای نظارتی نتوانند مانع اجرای این قانون شوند. وی ادامه داد: من پیشنهادی در این زمینه ثبت کرده‌ام که در صورت تصویب در صحن، مشکل املاک نسقی برای همیشه حل می شود، بدین صورت که شهرداری ها موظف باشند به زمین های نسقی پروانه ساختمانی بدهند؛ به این ترتیب هم درآمد شهرداری‌ها افزایش می‌یابد و هم مشکل مردم حل می ‌شود.

کوچکی‌نژاد گفت: چند ردیف بودجه از جمله مؤسسه تحقیقات بین المللی تاس ماهیان، دهکده ورزشی، جاده خمام -خشکبیجار، قطار شهری رشت و مرکز تحقیقات برنج کشور در گیلان دوباره به ردیف‌های مستقل برمی‌گردند.
وی اضافه کرد: یک پژوهشکده تحقیقاتی هواشناسی در گیلان بزودی انشالله کار احداثش آغاز خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس همچنین از پیشنهاد اختصاص 200 میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان 400 تخت‎خوابی لاکان خبر داد و اظهار امیدواری کرد که مراحل احداث آن، شتاب بیشتری گیرد.

جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به افزایش 400 میلیارد تومانی بودجه پژوهشگاه تحقیقاتی هسته‌ای-کشاورزی سازمان انرژی اتمی گفت: مصوب کردیم که بخشی از این هزینه باید در گیلان هزینه شود. کنترل آفات و بیماری‌های محصولات کشاورزی از جمله ثمرات این پژوهشگاه است.

نماینده شهرستان رشت در انتها اضافه کرد: پیشنهاد دادیم که 20 میلیارد تومان بودجه نیز برای پروژه جاده خمام-خشکبیجار-لشت نشا اختصاص یابد.
امیدواریم با تصویب این مصوبات در صحن علنی مجلس در هفته آینده، گامی مهم برای بهبود وضعیت گیلان و رشت برداشته شود.