نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که ورزش پس از تزریق واکسن‌ کرونا، سطح آنتی بادی‌ را در بدن افزایش می‌دهد. 

گیل خبر/ به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی یاهونیوز، محققان دانشگاه ایالتی آیووا در آمریکا که این مطالعه را انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که ورزش کاری بیش از تناسب اندام انجام می دهد، به طوری که واکنش آنتی‌بادی ها را نسبت به واکسن‌های آنفلوآنزا و همچنین واکسن کووید۱۹ افزایش می‌دهد.

گزارش‌های دیگر نیز نشان می‌دهند که ورزش کردن پس از تزریق واکسن کرونا، عوارض جانبی واکسن ها را افزایش نمی‌دهد.

محققان در این مطالعه به بررسی این موضوع پرداختند که شرکت در یک جلسه ۹۰ دقیقه ورزش بلافاصله پس از واکسینه شدن چه اثراتی بر فرد دارد.

نتایج این مطالعه نشان داد که ورزش به طور مداوم سطح آنتی بادی سرم را نسبت به هر واکسن کرونا، چهار هفته پس از ایمن سازی افزایش داد.

همچنین بر اساس نتایج این مطالعه بزرگسالانی که به طور منظم ورزش می‌کنند ممکن است با انجام یک جلسه ورزش با شدت سبک تا متوسط ​​پس از ایمن‌سازی، واکنش آنتی‌بادی ها را نسبت به واکسن آنفلوآنزا یا واکسن کرونا افزایش دهند.

حدود نیمی از شرکت کنندگان در این مطالعه دارای اضافه وزن یا چاق بودند اما در طول ورزش به نحوی ورزش می کردند تا بتوانند ضربان قلب خود را در سرعت طبیعی ۱۲۰ تا ۱۴۰ ضربه در دقیقه نگه دارند.

وزارت بهداشت آمریکا پیش از این به افرادی که به تازگی واکسن کرونا دریافت کرده بودند، توصیه کرده بود که به دلیل احتمال بسیار اندک بروز میوکاردیت (التهاب عضله قلب) از ورزش کردن به مدت یک هفته پس از واکسینه شدن خودداری کنند، اما اکتبر گذشته (آبان ماه) اعلام کرد که پس از تزریق واکسن انجام هر نوع ورزشی ایرادی ندارد.

محققان در این مطالعه همچنین گزارش دادند که خطر ابتلا به التهاب قلب پس از واکسیناسیون کرونا بسیار کم است.

آنها خاطرنشان کردند که هیچ دلیلی برای ورزش نکردن پس از تزریق واکسن های کرونا وجود ندارد.

این محققان همچنین در مطالعه دیگری با استفاده از چند موش‌ و تردمیل‌ به نتایج مشابه دست یافتند. آنها این جوندگان را در معرض پروتئین «اینترفرون آلفا» قرار داده بودند که به تولید آنتی‌بادی‌هایی که مخصوص ویروس هستند، کمک می‌کند.

مشروح این مطالعه در مجله Science Direct منتشر شده است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code