یک متخلف حیات وحش که اقدام به تور گستری و زنده گیری پرنده سهره در مناطق شهرستان رودبار می نمود، امروز در رودبار دستگیر و راهی مراجع قضایی شد.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان ، علی فرهی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با اعلام این خبر گفت: با تلاش و پیگیری مامورین این اداره و همکاری بسیار خوب عوامل نیروی انتظامی منجیل، یک متخلف حیات وحش که اقدام به تورگستری و زنده گیری پرنده سهره در یکی از زیستگاه های حیات وحش شهرستان رودبار می نمود دستگیر و بلافاصله با تشکیل پرونده ، راهی مراجع قضایی گردید.

فرهی افزود: تعداد پرنده های مکشوفه ۱۵ قطعه سهره طلایی زنده است که بعد از تیمار مختصر، رها سازی و به دامان طبیعت بازگردانده خواهند شد. همچنین ادوات صید که شامل تورها و تعداد زیادی قفس می‌باشد نیز ضبط خواهد شد.
این گزارش می افزاید سهره طلایی پرنده‌ای است با بال‌های زرد و سیاه، دم سیاه و سفید، صورت قرمز لاکی و پشت قهوه‌ای خاکی که در ناحیه دمگاه به سفیدی می گراید که صدای بسیار دلنشینی دارد. متاسفانه زیبایی رنگ و نغمه های خوش این پرنده باعث شده تا از این دست متخلفان، با دام گستری و تعبیه تور در زیستگاه این پرندگان، اقدام به صید و فروش آن نمایند.