پلیس گیلان با اشراف اطلاعاتی 15 تن از گردانندگان یک شرکت هرمی را که برای سرمایه‌های خرد مردم چشم دوخته بودند را در شفت دستگیر کرد.

گیل خبر/ به گزارش فارس، سردار عزیز الله ملکی، فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان از دستگیری ۱۵ نفر غیربومی گرداننده یک شرکت هرمی در شهرستان شفت خبر داد.

به گفته این مقام انتظامی، متهمین پرونده این شرکت هرمی در یک‌خانه ویلایی در شفت مشغول فعالیت بودند و حین دستگیری ۶۰ جلد کتاب، لوح فشرده و همچنین جزوات آموزشی نیز از آن‌ها کشف شده است.

آن‌طور که سردار ملکی در جمع خبرنگاران بیان کرده، گردانندگان غیربومی این شرکت هرمی برای هماهنگی و برنامه‌ریزی برای جذب اعضای جدید در حال فعالیت بودند.

گفته‌شده برای گردانندگان شرکت هرمی جهت سیر مراحل قانونی در مراجع قضایی پرونده تشکیل‌شده و هفت تن از آن‌ها نیز که از لیدرهای اصلی این شرکت بودند، روانه زندان شده اند.

به گفته فرمانده انتظامی استان گیلان وعده پرداخت سودهای کلان بابت معرفی زیرمجموعه از سوی لیدرها باعث طمع اعضای جدید شده و آن‌ها را به گرداب این شرکت‌ها می‌کشاند.

شرکت‌های هرمی ازآنجاکه غیرقانونی هستند، مانع رشد و شکوفایی اقتصادی می‌شوند و ریشه و انگیزه تولید را نیز از بین می‌برند.

علاوه بر ضرباتی که شرکت‌های هرمی به اقتصاد وارد می‌کنند، به اعتماد عمومی به‌ویژه به اعتماد اهالی مناطق کم برخورداری همچون شهرستان شفت را نیز صدمه وارد کرده و موجب فقیرتر شدن اقتصاد محلی و بهره‌وران کاذب آن می‌شود.

غیربومی‌هایی که زمانی اراضی کشاورزی، زمین‌های مرغوب و املاک مردمان متمدن گیلان را به هر بهانه‌ای تاراج زده و می‌زنند، اکنون نیز از شر غیربومیان منفعت‌طلب و سودجو در امان نیستند و امنیت اقتصادی‌شان درخطر است.

خوشبختانه با اشراف اطلاعاتی و چشمان بیدار دستگاه‌های نظارتی و ضابطین قضایی امنیت کامل در استان حاکم بوده اما شدت برخورد با سودجویان که از مال مردمان ساده و بی‌آلایش برای خود نان‌وآبی ساخته‌اند، موضوعی مهم و مطالبه‌ای عمومی است.

برخورد جدی و بدون اغماض با افرادی که زمانی در پی مال‌اندوزی از طریق سرمایه‌های ملکی مردم و زمانی دیگر با سرمایه‌های خرد مردم در پی آمال آزمندانه خود هستند امری ضروری و واجب است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code