منجمد کردن مواد غذایی و نگهداری در یخچال راهکار موثر و سالم برای جلوگیری از فاسد شدن آنهاست که می‌توان پس از گرم‌کردن کامل دوباره مصرف کرد.

گیل خبر/ به گزارش بهداشت نیوز، راهکار  گرم کردن مجدد در مورد بعضی خوراکی‌ها نباید انجام شود زیرا ارزش تغذیه ای شان را از دست می‌دهند و حتی ممکن است ترکیبات مضری پس از گرم‌کردن دوباره در آنها ایجاد ‌شود.

در ادامه این مطلب، به مواد غذایی اشاره خواهیم کرد که بهتر است دوباره گرم نشوند. این مواد غذایی عبارتند از: 

اسفناج 

اسفناج حاوی ترکیباتی به‌نام نیترات است که خطری برای سلامت بدن ندارد. اما زمانی که اسفناج پس از یک‌بار فرایند پخت دوباره گرما را تحمل می‌کند، نیترات به نیتریت تبدیل می‌شود که برای سلامت مضر خواهد بود و می‌تواند زمینه‌ساز رشد و تکثیر سلول‌‌های سرطانی شود.

قارچ

قارچ معمولا در تهیه انواع سس و فست‌فود استفاده می‌شود اما در صورت باقیماندن، نباید آن را دوباره گرم کرد. به نظر متخصصان، روند گرمای دوباره قارچ موجب تغییراتی در بافت آن می‌شود که مشکلاتی برای هضم ایجاد می‌کند و زمینه‌ساز نفخ خواهد بود.

سیب‌زمینی

بعضی افراد برای صرفه‌جویی در زمان مقداری سیب‌زمینی را آب‌پز یا نیمه سرخ‌شده در یخچال نگه می‌دارند تا بتوانند غذا را زودتر آماده کنند. اما این کار اصلا توصیه نمی‌شود زیرا سیب‌زمینی تمام خواص خود را در این حالت از دست می‌دهد، موجب هضم مشکل‌تری می‌شود و حتی ترکیبات سمی ممکن است در آن به‌وجود آید. سیب‌زمینی سرد بهتر است فقط برای انواع سالاد استفاده کرد.

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ نه‌تنها طعم دلچسبی پس از گرم‌کردن دوباره ندارد بلکه در این حالت بسیاری از پروتئین‌های آن نیز تغییر می‌کند و هضم مشکل‌تری پیدا خواهد کرد. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code