رضا علیزاده
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۲۲:۵۰ چاپ

گیل خبر/ رضا علیزاده

امروز دکتر سیدهاشم موسوی بعد از ۷ سال تلاش برای احیاء و تثبیت گیلان شناسی به گروه علوم اجتماعی بازگشت.
کسی که همیشه میخندید و پذیرای اهالی فرهنگ فارغ از هر گرایش و ایده ایی بود.
پژوهشکده گیلان شناسی در این ۷ سال به موفقیت های کم نظیر و ماندگاری دست یافت. سیّدِ فرهنگ دوستان گیلانی بدون بخل و تنگ نظری مأمن اهل فرهنگ بود.
کسی که نقشی ماندگار در شکل گیری موزه میراث روستایی داشت در گیلان شناسی به توسعه ساختاری ومحتوایی کمک فراوانی نمود.
راه اندازی مرکز کوشیارشناسی، جذب بودجه برای مرکز اسناد جنبش جنگل و گردآوری ۲۰ هزار سند از داخل کشور و کشورهای همسایه چون آذربایجان،ارمنستان، گرجستان ، روسیه و...، راه اندازی اولین آزمایشگاه انسان شناسی زیستی کشور در دانشگاه گیلان، تکمیل کتابخانه گیلان شناسی با محوریت گیلان، دریافت چندین کتابخانه اهدایی از شخصیت های ملی واستانی مانند کتابخانه دکتر معین به منظور غنی سازی پژوهشکده، بخشی از زحمات ایشان برای اعتلای گیلان شناسی بود.
تلاش برای دریافت مجوزهای قطعی مرکز گیلان شناسی و رشته های سه گانه آن در کنار حمایت های معاونت پژوهشی دانشگاه حاکی از عزم جدی ایشان برای تثبیت پژوهشکده گیلان شناسی بود.
گردهمایی مفاخر، برگزاری نکوداشت ها و جلسات تخصصی درخصوص مشکلات و مسائل استان، فعالان فرهنگی استان را با دانشگاه آشتی داد.
در کنار این فعالیت ها انجام دهها پژوهش کاربردی و مقالات علمی توسط اعضای هیات علمی پژوهشکده که عمدتاً توسط ایشان جذب دانشگاه شده اند، کارنامه درخشانی از ایشان به یادگار گذاشت.
به هر حال مردم شناس دوست داشتنی در قلب تک تک فرهنگ دوستان گیلانی جا دارد. به قول یکی از بزرگان «بهترین نشانه تمدن و فرهنگ، وجود انسان هایی بزرگوار و نیک است که خودخواه نباشند و همراه با دیگران برای خوشبختی همه کار کنند». به اذعان بسیاری، دکتر سید هاشم موسوی مصداق این جمله است.
با قلبی آکنده از مهر و دوستی، برای مرد مهربان و گیلان دوست دانشگاه گیلان آرزوی موفقیت می کنیم.

همرسانی کنید:

نظرات شما:

جمالی 20 بهمن 1400 ساعت 02:11

درود بر شرف این استاد بزرگوار .یکی از بزرگ مردان این سرزمین و واقعا دوست داشتنی

نظر دهید - پسندیدم 0

نظر شما:

security code