وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر در آستانه ورود به قله پیک ششم کرونا هستیم و تخمین می زنیم تا دو هفته آینده به قله پیک برسیم.

گیل خبر/ به نقل از فارس: وزیر بهداشت با اشاره به همه گیری کووید ۱۹ در جهان گفت: نزدیک به دوسال است که درگیر کرونا هستیم و در این مدت با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده ایم؛ تا هفت ماه قبل روند واکسیناسیون بسیار کند پیش می رفت، اما از هفت ماه قبل و با شروع دولت جدید تاکنون، پیشرفت خوبی در این زمینه حاصل شده است. اکنون ۶ مرکز تولید واکسن با پلتفرم های مختلف نیز در کشور داریم که می توانند نیاز داخلی مان را تا حدودی تامین کنند.

وی گفت: تا امروز، ۱۳۵ میلیون دُز واکسن در کشور ترزیق شده است. گروه هدف ما ۶۸ میلیون نفر بوده و تا کنون، ۹۰ درصد این گروه هدف، دُز اول، ۸۳ درصد دو دُز و ۳۰ درصد نیز سه دُز تزریق کرده اند.

در آستانه ورود به قله پیک ششم کرونا هستیم

بهرام عین اللهی با بین اینکه همکاری مردم در زمینه واکسیناسیون بسیار خوب بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در آستانه ورود به قله پیک ششم کرونا هستیم و تخمین می زنیم تا دو هفته آینده به قله پیک برسیم.

عین اللهی یادآور شد: اُمیکرون انتشار سریعی دارد و در برخی از کشورها مرگ و میر زیادی ایجاده کرده، اما در کشور ما به دلیل واکسیناسیون گسترده، آمار بستری و مرگ بسیار پایین است و افرادی که در بیمارستان بستری می شوند عمدتا افرادی هستند که واکسن تزریق نکرده اند، وگرنه سایر افراد چنانچه مبتلا شوند، بیماری شان بسیار خفیف است.

وزیر بهداشت اظهار کرد: در پایان از حمایت ها و کمک های سازمان های بین المللی به کشورمان جهت مقابله با بیماری کووید ۱۹ طی دو سال گذشته تشکر می کنم. از طرفی، آمادگی داریم با امکاناتی که در کشورمان در اختیار داریم، به کشورهای منطقه که همکاری های مشترک با ما دارند، کمک کرده تا در منطقه در زمینه بهداشت و سیاست های سازمان جهانی بهداشت عنصر موثری باشیم.