گزارش تصویری برگزاری اولین جشنواره رسانه ای حریم ولایت ویژه بانوان در گیلان

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان از برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای ویژه بانوان خبر داد و گفت: بانوان نقش مهمی در رسانه گیلان داشته و زحمات زیادی را در این حوزه خدمات و فداکاری های زیادی را انجام دادند و در این راستا اولین جشنواره رسانه ویژه بانوان با اسم(حریم رسالت) در این استان برگزار می‌شود.

گیل خبر/ به گزارش پایگاه خبری گیل خبر، مهدی پارسا عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی اصحاب رسانه با سازمان بسیج رسانه در سالن اجتماعات بسیج اقشار با بیان اینکه نقش فعالان رسانه در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار مهم و تاثیر گذار است، اظهار کرد:اصحاب رسانه در گیلان بهترین و محجوب ترین خبرنگاران در سطح کشور بوده و تاثیر گذاری آنان در سطح استان و حتی کشور بسیار زیاد است.
وی با اشاره به وجود بیش از ۴۰۰ رسانه در استان گیلان گفت: بیش از ۴۰۰ رسانه مکتوب و غیر مکتوب در گیلان وجود دارد که نشان دهنده اهمیت رسانه در گیلان است ولی باید دید چقدر رسانه استان در امید آفرینی موفق بوده اند.
رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد امید آفرینی در جامعه افزود: استکبار در طول ۴۳ سال گذشته همواره از همه تلاش خود برای ایجاد جنگ روانی به کشور اعمال کرده است لذا برای شکست این برنامه استکبار باید در جنگ روایت ها اولین روایت صحیح را بیان کرد.
پارسا با گله مندی از کم‌بودن رسانه های مطالبه گر در گیلان تصریح کرد: رسانه‌های مطالبه گر گیلان بسیار کم است و تا زمانی که تعداد رسانه مطالبه گر افزایش پیدا نکند هیچ موفقیتی حاصل نمی شود.
وی با اشاره به تاثیر گذاری نهادهای انقلابی در افزایش امید آفرینی در جامعه بیان کرد: در چند سال گذشته دو هزار مسکن محرومین توسط سپاه گیلان ساخته شده است ولی در این استان این امر برجسته نشده است در حالی که انعکاس چنین اتفاقاتی باعث به ایجاد امید در جامعه می‌شود.
رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه هرساله رویداد مختلف رسانه ای در کشور برگزار می شود، گفت:در گیلان با برپایی جشنواره مختلف رسانه ای یک جنب و جوش در بین اصحاب رسانه ایجاد شود و هدف جشنواره رسانه ای ابوذر هم شناسایی استعداد برتر است.
پارسا از برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای ویژه بانوان خبر داد و افزود: بانوان نقش مهمی در رسانه گیلان داشته و زحمات زیادی را در این حوزه خدمات و فداکاری های زیادی را انجام دادند و در این راستا اولین جشنواره رسانه ویژه بانوان با اسم(حریم رسالت) در این استان برگزار و علاقمندان می‌توانند تا تاریخ ۱۵ خرداد آثار خود را به نشانی ایمیل Harimeh.Resakat@yahoo.com ارسال کنند.
وی با اشاره به محورهای جشنواره رسانه‌ای حریم رسالت در گیلان بیان کرد: این جشنواره در پنج قالب هویت بخشی بانوان و ارتقاء روحیه خودباروی
نقش زنان در فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت زنان در اشتغالزایی و کارافرینی
نقش حجاب و عفاف در کاهش اسیب‌های اجتماعی
جوانی جمعیت، راهکارها و پیشنهادهای حل این مشکلات برگزار می‌شود.
به گفته رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان، اولین جشنواره رسانه ای حریم ولایت در پنج قالب تیتر، گزارش، یادداشت و عکس و فیلم بوده و هیچ محدودیتی در خصوص تعداد آثار وجود ندارد‌.
در پایان این جلسه از پوستر اولین جشنواره رسانه ای ویژه بانوان(حریم رسالت) رونمایی شد.

عکس: علی سمرقندی