یک فعال اقتصادی گیلان خطاب به رئیس جمهوری؛
۱۴۰۰/۱۱/۱۴ ۱۱:۰۸ چاپ

تولید کننده امروز در کشورمان همان رزمنده بی ادعای عرصه جنگ اقتصادی است و تا زمانیکه نگاه به تولید حقیر و کوچک باشد درب بر روی همان پاشنه خواهد چرخید.

گیل خبر/ زهرا زاد رفیعی مدیر عامل و رئیس هیات مدیره مجتمع فولادی سوله سرا خطاب به آیت الله رئیسی رئیس جمهور نوشت:

جناب آقای دکتر رئیسی با تشکیل دولت مردمی سیزدهم و شعارهای حمایت از محرومان و مظلومان، بارقه امیدی در دل مردم ایجاد شده که با انباشت مشکلات از قبل، به سختی کار شما واقفم و بخاطر کشور عزیزمان ایران، قبل از طرح مشکلات، اعلام همه نوع آمادگی با قبول همه سختی ها جهت موفقیت دولت مردمی شما را بیان می دارم.
رهنمودهای ارزنده جنابعالی را از صدا و سیمای ملی با جان و دل شنیدم و بسیار خرسند از این نگاه بزرگ و دلسوزانه حضرتعالی شدم و قصد تکدر خاطر مهمان عزیزمان را ندارم اما حسب وظیفه نمایندگی به استحضار میرسانم که متاسفانه دستورات صادره ملی فاقد ضمانت اجرائی است.

بعنوان مثال: بنده بالغ بر یک سال است که مصوباتی از ستاد رونق تولید و ستاد مقاومتی و ستاد خبرگان بانکی ۶۱ و ۶۲ در دست دارم که به دلایل نامعلوم اجرا نمی شود و بنده و امثالهم از حیث همین وعده های رفع مشکل دچار حجم انبوهی ضرر و زیان مادی و معنوی شده ایم و به صراحت اعلام میکنم خواسته یا ناخواسته این سیستم بانکی پاسخگوی رونق تولید در کشور نیست، بروکراسی زائد بانکی، عدم تمایل به پرداخت تسهیلات، فساد حاکم بر این سیستم و پرداخت های زیر میزی و رو میزی و سرگردانی بی جهت تولید کننده و عدم پرداخت به موقع تسهیلات، با توجه به تورم حاکم بر جامعه و افزایش قیمت مواد اولیه، تنها گوشه ای از این نابسامانی هاست و در مجموع زیر ساخت های اقتصادی دچار مشکل اساسی است و زمان تنگ است و مطالبه مردم از دولت شما زیاد است و باید چاره دیگری اندیشه شود و تقریبا هیچ الزام قانونی برای هماهنگی بین دستگاه های متولی وجود ندارد و با کارشکنان در عرصه تولید، اقدام قانونی صورت نمی پذیرد و تولید کننده همیشه مظلوم و محکوم است و هیچ دستگاهی برای تظلم خواهی وجود ندارد و تا زمانیکه این جزایر منقطع یک مجموعه واحد نشوند. و حلقه مفقوده متصل نگردد. مشکل به قوت خود باقی است.

رهبر فرزانه انقلاب در ابتدای نوروز هر سال جهت گیری کشور را با نامگذاری خاصی اعلام می نماید بدلیل وقوف رهبر فرزانه به مسائل اقتصادی و خاصه تولید، چند سالی است که بنام تولید نامگذاری می شود و می دانیم سال ۱۴۰۰ سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدانی نامگذاری شده است.

از محضر آن مقام عالی اجازه می طلبم عرض کنم حداقل در این استان در سالی که رو به پایان است هیچ اقدام موثری در جهت افزایش تولید و توسعه پشتیبانی ها و رفع جدی موانع صورت نپذیرفته و مصداق بارز آن از جمله واحد تولیدی اینجانب و حجم انبوهی از واحدهای تعطیل شده و نیمه تعطیل و راکد در سطح استان است.

جناب آقای دکتر رئیسی
بدلیل نگاه وابسته به غرب در جریان تحریم ناجوانمردانه و ظالمانه، فشار مضاعفی به حوزه اقتصاد و خاصه تولید کنندگان وارد شد و علیرغم تمامی ادعاها، تولید کننده همیشه، تنها بود و فشارهائی همچون نا آرامی های روانی، بی ثباتی بازار، فسادهای مالی و اداری، قرار دادهای یکطرفه و یکجانبه ظالمانه انحصاری و غیر رقابتی و نبود امنیت حقوقی و عدم پذیرش حقوق مالکیت صاحبان حرف و صنعت، رمق ادامه مسیر را از تولید کننده همچون منی گرفته و تنها امیدمان پس از اقدس الهی، رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و تدابیر متخذه جنابعالی است.

جناب آقای دکتر رئیسی
اجازه دهید مخلص
کلامم را خدمتتان عرض نمایم
شما میدانید تولید کننده امروز در کشورمان همان رزمنده بی ادعای عرصه جنگ اقتصادی است و تا زمانیکه نگاه به تولید حقیر و کوچک باشد درب بر روی همان پاشنه خواهد چرخید و ما رزمندگان بی ادعای تولید رها شده هستیم و هیچ پشتیبانی نداریم شما باید نگاه به تولید و تولید کننده را تغییر دهید.

رهبر فرزانه انقلاب درست تشخیص دادند با رونق تولید، چرخ اقتصاد خواهد چرخید و مشکل بیکاری تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد و شاهد رشد سفره مردم خواهیم بود و کانون خانواده ها گرم و نرخ طلاق کاهش خواهد یافت. بساط بزهکاری جمع شده و امنیت عمومی افزایش یافته و پرونده های قضائی سیر نزولی پیدا خواهد کرد و زندان ها خالی می شود. و شادابی و نشاط به جامعه باز خواهد گشت و نرخ امید به زندگی افزایش یافته و سطح سلامت جسمی و روحی مردم ارتقا خواهد یافت و در مجموع شاهد کاهش فقر خواهیم بود.

جناب آقای دکتر رئیسی

انصافا حالیه چه کاری مهمتر از رونق تولید در کشور وجود دارد.

بخشنامه های ابلاغی چون پشتوانه قانونی ندارد هیج پیگیرد قانونی در قوه قضائیه ای که زمان قابل توجه ای شما رئیس موفق آن بودید ندارد.

انتظار میرود تمامی پشتوانه ها و تمهیدات قانونی و هماهنگی های لازم در سطوح ملی از جمله وزارت خانه های متبوع، صمت، اقتصاد، جهاد کشاورزی و شورای اقتصاد و شورای پول و اعتبار و شورای عالی بانکها و سازمان برنامه و بودجه انجام و سپس ابلاغ گردد و کاملا لازم الاجرا باشد تا مبادا خدای ناخواسته یک نفر کارشناس محلی به خودش اجازه دهد بگوید من این دستور را قانونی نمی دانم و اجرا ننماید اگر مصداق خواستید در انتهای جلسه حضورا عرض خواهیم نمود.

لطفا با هماهنگی مجلس شورای اسلامی، تدابیری اتخاذ نمائید تا حالیه در کمیسیون تلفیق مجلس و زمان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، نظام مالیاتی ویژه تولید کنندگان بازنگری جدی شده و حداکثر تسهیل سازی جهت کاهش هزینه قیمت تولید و افزایش قدرت رقابتی صورت پذیرد.

و با توجه به حجم بالای قوانین متضاد موجود، که اختیار نهاد بانکی را در استفاده سلیقه ای از آن افزایش و قدرت دستگاه های نظارتی را بشدت کاهش داده است.
اقدام عاجل فوری در تنقیح قوانین و یکپارچه سازی وسهل نمودن آن برای تولید کننده را بیش از پیش ضروری می نماید.
ومن الله التوفیق
زاد رفیع مقدم
هشتم بهمن ۱۴۰۰

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code