دکتر سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور با همراهی سید امیر حسین علوی شهردار رشت و با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان در راستای پیگیری و نظارت بر مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به منظور تشکیل کارگروه ساماندهی رودخانه های رشت، از زرجوب و گوهررود بازدید کرد.

گیل خبر/ به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت - سید صولت مرتضوی روز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ در بازدید از رودخانه ها با تأکید بر لزوم پیگیری و اجرای دستور آیت الله رئیسی برای احیای تالاب انزلی و نجات رودخانه‌های گوهررود و زرجوب، اظهار داشت: امروز اولین جلسه کمیته احیای تالاب انزلی و نجات دو رودخانه گوهر رود و زرجوب رشت تشکیل شده است.

دکتر مرتضوی خاطر نشان کرد: در بازدیدی که از تالاب و دو رودخانه مدنظر انجام شد، مشاهده کردیم که بخش اعظمی از فاضلاب و آبهای سطحی شهر وارد این دو رودخانه می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات فاضلاب شهری رشت مصوب شد، بیان داشت: مقرر شد با مساعدت سازمان برنامه و بودجه ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به اجرای این مصوبه تخصیص یابد تا این طرح در زمان تعیین شده یعنی تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد.