در پی شیوع سویه امیکرون کرونا در استان گیلان شمار بستری‌شدگان نسبت به دو هفته گذشته ۲.۵ برابر شده است.

گیل خبر/ به نقل از تسنیم؛ طبق آخرین اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر 282 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که 79 نفر از این تعداد بیماران 24 ساعت گذشته به آمار مذکور افزوده شده‌اند.

همچنین 42 نفر از بیماران کرونایی در استان گیلان به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند؛ لازم به ذکر است که شمار کل بستری‌شدگان کرونایی در استان گیلان نسبت به دو هفته گذشته که 118 نفر بود دو و نیم برابر شده است

براساس آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اکنون دو شهرستان استان گیلان در وضعیت نارنجی، یک شهرستان در رنگ‌بندی آبی کرونایی و مابقی 14 شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد کما اینکه هفته گذشته همه شهرستان‌ها آبی بود.

لاهیجان و رودبار شهرستان‌های نارنجی استان گیلان و املش تنها شهرستان آبی گیلان است و مابقی شهرستان‌های دیگر در رنگ‌بندی زرد هستند شهرستان‌های مذکور در پی افزایش شمار بستری‌شدگان کرونایی در هفته گذشته از رنگ‌بندی آبی به نارنجی و زرد تغییر وضعیت داده‌اند.

به دنبال تغییر رنگ‌بندی‌ شهرستان‌های استان، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی نسبت به قرمز شدن شهرستان‌ها و در هفته‌های آینده و تداوم روند صعودی بستری‌شدگان ابراز نگرانی کروه‌اند چرا که شهر رامسر در مجاورت گیلان اکنون وضعیت قرمز دارد.

واکسیناسیون کرونا نیز همچنان با سرعت خوبی در گیلان در حال انجام است و به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اکنون بیش از 95 درصد مردم استان دز نخست واکسن کرونا، بیش از 89 درصد دز دوم و 30 درصد جمعیت استان دز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code