در آستانه سفر رئیسی به گیلان؛
۱۴۰۰/۱۱/۰۷ ۱۴:۱۴ چاپ

گیل خبر/ سرویس سیاسی- عملکرد بحث برانگیز اسدالله عباسی در انتصابات و تصمیم‌گیری‌های مدیریتی در قامت استاندار گیلان، موجب بروز انتقادات فراوان از وی از سوی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی و نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی شده است.

در حالی که پس از هفته‌ها انتظار، بالاخره شاهد سفر رئیس‌جمهور و هیات همراه به گیلان هستیم، عملکرد نامطلوب نماینده عالی دولت در استان گیلان، بر انتظارها از آیت‌الله رئیسی برای اتخاذ تصمیماتی مهم و قاطع در راستای بهبود وضعیت مدیریتی گیلان افزوده است.

در این راستا، طی گفتگویی که گیل خبر با اکثریت نمایندگان گیلان داشت، آنان به انتقاد از اسدالله عباسی پرداخته و خواستار اصلاح در روند مدیریت و انتصابات وی شدند.

نمایندگان مردم در مجلس با تاکید بر وجود مشکلات فراوان در استان، استفاده عباسی از نیروهای ناکارامد در برخی از سطوح مدیریتی گیلان را اشتباه و آفت برشمرده و خواستار تغییر رویه استاندار گیلان در انتصاباتش شدند.

عدم استفاده از ظرفیت نیروهای جوان انقلابی و بانوان، ترجیح نزدیکان به جای شایسته‌گزینی در انتصابات، نداشتن برنامه مدون برای مدیریت استان و ... از جمله انتقادات وارده به اسدالله عباسی از سوی نمایندگان استان است.

به نظر میرسد عباسی که تاکنون نتوانسته رضایت مردم و حامیان آیت‌الله رئیسی در استان را بدست آورد، روز جمعه، در سفر رئیس جمهور به گیلان، کار سختی برای تشریح عملکرد خود داشته باشد.

با توجه به این موضوعات، به نظر نمی‌رسد هیچ یک از نمایندگان استان در جلسه با رئیس‌جمهور به دفاع از عملکرد عباسی در استانداری گیلان بپردازند و باید منتظر ماند و دید که آتش انتقادات نمایندگان به عملکرد عباسی در جلسه با آیت‌الله رئیسی شعله‌ور خواهد شد یا برای ایجاد و حفظ همدلی در استان، انتقادات از استاندار گیلان به روزهای آتی موکول خواهد شد؟