سرهنگ عین‌الله جهانی گفت که رانندگان زن در ۹۰ درصد تصادفات رانندگی مقصر نیستند.

گیل خبر/ به نقل از همشهری: معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا درباره رانندگی خانم‌ها گفت : جالب است که بدانید خانم‌ها در تمام تصادف‌های ثبت شده کمتر از ۱۰ درصد مقصر هستند. یعنی در هر ۱۰ تصادف فقط در یک تصادف یک خانم مقصر بوده است و این حد از دقت و انضباط در رانندگی واقعا جای تشکر و قدردانی دارد.

وی در پاسخ به سوال اینکه پلیس خیلی مواقع از رانندگی زنان تعریف می‌کند، اما خیلی از رانندگان در سطح شهر این موضوع را باور نمی‌کنند گفت: رانندگان زن همیشه با احتیاط بیشتری نسبت به مردان رانندگی می‌کنند. در حقیقت دقت بیشتری نسبت به رعایت مقررات دارند بر همین اساس با درنظر گرفتن تعداد رانندگان زن واقعا اینطور است که آن‌ها وضعیت رانندگی مناسب‌تری دارند

در خصوص اینکه مرد‌ها می‌گویند زن‌ها، چون می‌ترسند اینطور رانندگی می‌کنند نیز جواب داد: اصلا اینطور نیست. من به‌عنوان پلیس می‌گویم که خانم‌ها در امر رانندگی احتیاط و دقت بیشتری به خرج می‌دهند. اگر بخواهم با جزئیات بیشتری بگویم اینطور است که رانندگی خانم‌ها یکسری اصول رانندگی تدافعی را در بردارد یعنی رانندگی‌شان به‌نحوی است که پیش‌بینی خطرات را می‌کنند و متناسب با آن خطرات رانندگی می‌کنند. پس این را باید بپذیریم که رانندگی خانم‌ها برخلاف مردان تهاجمی نیست. خانم‌ها عجله و شتاب زیادی در رانندگی ندارند و این به‌خاطر انضباط بیشتر آنهاست.