مرکز پژوهش‌های مجلس چند هفته پیش اعلام کرده بود طرح صیانت مغایر با قانون اساسی بوده و اصلاح آن نیازمند زمان بیشتری است، اما با توجه به سخنان اخیر ایزد‌خواه، عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت گویا زمان بررسی طرح تمام شده و حالا به نظر می‌رسد نمایندگان تغییرات مدنظر خود را در آن اعمال کرده‌اند.

گیل خبر/ به گزارش جماران؛ پروژه محدود‌سازی اینترنت که به طرح صیانت معروف شده، بعد از تغییرات چندباره به ایستگاه آخر رسیده و قرار است تا پایان بهمن برای تبدیل‌شدن به قانون رسمی کشور، به شورای نگهبان ارسال شود.

پروژه محدود‌سازی اینترنت که به طرح صیانت معروف شده، بعد از تغییرات چندباره به ایستگاه آخر رسیده و قرار است تا پایان بهمن برای تبدیل‌شدن به قانون رسمی کشور، به شورای نگهبان ارسال شود. اینکه موضع شورای نگهبان در قبال این طرح چه باشد، مشخص نیست، اما پنهان‌کاری‌ای که اکنون در رابطه با متن نهایی این طرح رخ داده، سبب نگرانی بسیاری شده است.

آخرین متنی که از این طرح منتشر شده است، تفاوت چشمگیری با متن‌های قبلی به‌ویژه طرح اولیه‌ای که سال گذشته خبرساز شد، دارد اما آنچه در یک‌ ماه اخیر در رابطه با متن نهایی رخ داده مشخص نیست.

ایزد‌خواه، عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت، از نهایی‌شدن گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی خبر داده است.

مرکز پژوهش‌های مجلس چند هفته پیش اعلام کرده بود طرح صیانت مغایر با قانون اساسی بوده و اصلاح آن نیازمند زمان بیشتری است، اما با توجه به سخنان اخیر این نماینده مجلس گویا زمان بررسی طرح تمام شده و حالا به نظر می‌رسد نمایندگان تغییرات مدنظر خود را در آن اعمال کرده‌اند.

این در حالی‌ است که مهرداد ویس‌کرمی، دبیر کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، پیش از این گفته بود: درحال‌حاضر نمایندگان مجلس درگیر تصویب بودجه هستند و پیش‌بینی می‌شود که طرح صیانت با آغاز سال جدید تصویب شود. کرمی در پاسخ به این پرسش که اختلاف‌نظر مجلس با مرکز پژوهش‌های مجلس برای اصلاح طرح صیانت به کجا رسید؟ ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس دو مرتبه روی پیش‌نویس کمیسیون فرهنگی اظهارنظر کرده است. این دغدغه‌ و نگرانی‌ وجود دارد که با تصویب این طرح برای کسب‌وکارهای مردم در فضای مجازی چالش‌هایی ایجاد شود که ما تلاش داریم این مشکلات را به حداقل برسانیم. وی با بیان اینکه اختلاف‌‌هایی اساسی بین مرکز پژوهش‌ها و مجلس وجود ندارد، تصریح کرد: مرکز نظرات را به‌صورت شفاف بیان نکرد و اظهار‌نظر آنها کلی بوده است؛ این در حالی است که نمایندگان از مرکز درخواست داشتند که دیدگاه‌های خود را به‌صورت مصداقی روی بندهای طرح بیان کند و بگوید اجرای این طرح چه پیامدهایی روی کسب‌وکارهای مجازی ایجاد می‌کند.