سخنگوی علوم پزشکی گیلان:
۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۱۳:۰۸ چاپ

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از فعالیت ۴۷۰ مرکز واکسیناسیون در سطح استان خبر داد و افزود: تاکنون دز سوم واکسن کرونا به بیش از ۵۷۵ هزار نفر معادل ۲۶ درصد واجدین شرایط استان تزریق شده است.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ دکتر فردین مهرابیان از بستری شدن ۵۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی روز گذشته در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر تعداد بستری های کرونایی گیلان به ۱۵۴ نفر رسیده که حال ۲۱ نفر وخیم است.

وی از فعالیت ۴۷۰ مرکز واکسیناسیون در سطح استان خبر داد و افزود: تاکنون دز سوم واکسن کرونا به بیش از ۵۷۵ هزار نفر معادل ۲۶ درصد واجدین شرایط استان تزریق شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه از حضوری شدن کلاس های درس برای دانش آموزان خبر داد و خاطرنشان کرد: دانش آموزان به صورت تقسین بندی و در روزهای مشخص در مدارس حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی هم در زمان تحصیل و هم در زمان برگزاری امتحانات بازدیدهای بهداشتی را انجام می دهد، گفت: تاکنون از ۱۹۴۱ مدرسه براساس چک لیست های ستاد کرونا بازدید شده است.

مهرابیان، ارزیابی بهداشتی مدارس را براساس رعایت فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از وسائل حفاظت فردی به ویژه ماسک و ضد عفونی کننده، گندزدایی، تهویه مناسب، دفن بهداشتی پسماند و... دانست و تصریح کرد: خوشبختانه اکثر مدارس امتیاز لازم را کسب کردند. مدارسی که این امتیاز را کسب نکنند، تذکر می گیرند.

وی از خانواده ها خواست هرگونه عدم رعایت پروتکل هاش بهداشتی در مدارس را از طریق شماره ۴۴۰۱ اطلاع رسانی کنند و یادآور شد: سامانه ۱۹۰ نیز آماده رسیدگی به شکایات بهداشتی مردم است.