منابع رسانه‌ای اعلام کردند ایران برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ در نشست سازمان همکاری‌ اسلامی شرکت می‌کند.

گیل خبر/ به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان- خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از مسئولان سازمان همکاری‌ اسلامی در جده عربستان اعلام کرد که سه دیپلمات ایرانی که به تازگی در جده مستقر شده‌اند برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۶ در نشست پیش‌روی این سازمان شرکت خواهند کرد.

یک مسئول عالی رتبه در سازمان همکاری‌ اسلامی نیز تاکید کرد که سه دیپلمات ایرانی که به جده رسیده اند در نشست آتی این سازمان در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۲۲ شرکت خواهند کرد. او در ادامه توضیح داد این سه دیپلمات در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در جده حضور دارند که وظیفه آن با کنسولگری ایران در جده متفاومت است.

دوم دی ماه نیز «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در یک نشست خبری با «فواد حسین» وزیر خارجه عراق در تهران با اشاره به نقش بغداد در برگزاری چهار دور مذاکره بین ایران و عربستان اعلام کرد: عربستان سعودی با صدور ویزا برای سه تن از دیپلمات‌های ایران به عنوان دیپلمات‌های مستقر در سازمان همکاری اسلامی در جده موافقت کرده و ویزای این دیپلمات‌ها دریافت شده است.

شایان ذکر است سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری اسلامی، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که ۵۷ کشور از قاره‌های مختلف در آن عضویت دارند.

چندی پیش حسین ابراهیم طه، دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای برای آقای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، برای تقویت همکاری با جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرده بود. ایران نیز از انتخاب او به عنوان دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی استقبال کرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code