نماینده استان گیلان در شورای عالی استان ها:
۱۴۰۰/۱۰/۳۰ ۱۳:۵۹ چاپ

غفاری با بیان اینکه میوه کیوی محصول استان گیلان کالایی استراتژیک در حوزه ارزآوری محسوب می شود، حل موضوع جلوگیری از صادرات این محصول از سوی کشورهای مقصد را نیازمند نقش آفرینی دولت در عرصه دیپلماسی اقتصادی دانست.

گیل خبر/ علیرضا غفاری نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها، در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به بارش شدید برف در این استان گفت: با تلاش اداره راهداری و مسئولان ذیربط راه های اصلی استان از جمله جاده کوهستانی اسالم-خلخال باز است اما برخی راه های فرعی و عشایری همچنان مسدود است که البته به زودی بازگشایی خواهد شد.

وی به مشکلات عشایر استان گیلان نیز پرداخت و ثبت نشدن برخی مناطق عشایری را معضلی دانست که در این گونه مواقع خود را نشان می دهد که لازم است مدیرکل مربوطه در استان به این موضوع ورود کند تا این مشکل پایان پذیرد و این مناطق نیز بتوانند از امکانات سازمان امور عشایر استفاده کنند.

غفاری موضوع جلوگیری از صادرات محصولات کشاورزی استان گیلان به ویژه کیوی از سوی کشورهای مقصد را از جمله مسائلی دانست که باعث ضرر و زیان کشاورزان و آسیب به حوزه ارزآوری کشور می شود.

وی از دولت، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت امور خارجه درخواست کرد با استفاده از پتانسیل دیپلماسی اقتصادی و اقتصاد سیاسی به این مسئله ورود کنند.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان ها، عدم برندسازی در حوزه صادرات را از دیگر چالش ها در این زمینه دانست و تاکید کرد: صادرات غیر متمرکز و غیرمنطقی که مبدا آن نامشخص است باید جای خود را به صادرات منسجم و قانونی بدهد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code