در سایه حمایت اسدالله عباسی؛
۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ۱۳:۰۰ چاپ

گیل خبر/ 37 ساله بود که به عنوان اولین مدیرکل زن استانی تاریخ ورزش ایران بر مسند اداره کل ورزش و جوانان گیلان نشست.

مریم بخشی که در سال 97 با حکم مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش وقت، پس از کنار گذاشته شدن مسعود رهنما از راس اداره کل ورزش و جوانان گیلان به قدرت رسید، خیلی زود چشم‌های امیدوار به تغییر و تحول در حوزه ورزش و جوانان استان را ناامید ساخت تا پس از 3 سال و با روی کار آمدن دولت جدید، شمارش معکوس برای برکناری‌اش آغاز شود.

با توجه به چندین سال سابقه حضور بخشی در ورزش استان، انتظار می‌رفت تا قطار ورزش گیلان به ریل اصلاح و پیشرفت بازگردد اما نه تنها مشکلات این حوزه کمتر نشد، بلکه روز به روز با تصمیمات اشتباه و ایجاد حواشی مختلف، مشکلات بیشتر و جدی‌تری گریبان‌گیر ورزش استان گیلان شد.

عدم توجه به حوزه جوانان و زیرساخت‌های ورزش استان، ناتوانی در حل و فصل مشکلات هیات‌های ورزشی، سقوط تیم‌های فوتبال محبوب گیلان به دسته‌های پایین‌تر، ناتوانی در کنترل حواشی پیرامون اداره کل ورزش و جوانان گیلان، عدم بازسازی ورزشگاه‌ها و زمین‌های ورزشی استان و.. تنها قسمتی از ناکارامدی مریم بخشی در اداره کل ورزش و جوانان استان را نشان می‌دهد.

با روی کار آمدن دولت آیت‌الله رئیسی و ایجاد تغییر در سطح مدیریت عالی ورزش کشور، انتظار می‌رفت مریم بخشی، مدیر نورچشمی مسعود سلطانی‌فر نیز همراه وی کنار گذاشته شود اما حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم تاکنون با عدم برکناری بخشی، مهر تاییدی بر انتصاب وزیر دولت روحانی زده است!

گفته می‌شود ارتباط نزدیک و قوی مریم بخشی با اسدالله عباسی، استاندار گیلان، یکی از دلایل اصلی ماندگاری بخشی بر مسند قدرت در اداره کل ورزش و جوانان استان است. ظاهرا بخشی که در زمان نمایندگی عباسی در مجلس شورای اسلامی و با حمایت وی به ریاست رسیده بود، بار دیگر به پشتوانه حمایت‌های عباسی، به ماندگاری در اداره ورزش و جوانان استان می‌اندیشد!

به نظر می‌رسد حواشی حکم ریاست شراره کاوسی بر سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، نگاه‌ و توجهات به بخشی را کاهش داده و وی را از گزند انتقادات دور نگه داشته است اما آنچه مردم و دلسوزان ورزش استان انتظار دارند، آن است که مدیریتی قوی و کارامد بر ورزش گیلان حاکم شود تا شاید پس از سال‌ها غفلت و عقب‌ماندگی در این حوزه، شاهد توجه و اهتمام جدی برای پیشرفت ورزش استان باشیم.

با توجه به ایجاد پرونده‌های قضایی متعدد علیه مسئولان و مدیران عالی اداره کل ورزش استان گیلان و ایجاد درگیری و حواشی بسیار در این اداره کل، انتظار دلسوزان استان آن است که هرچه سریع‌تر تغییر و تحول در سطح مدیریت ورزش و جوانان گیلان آغاز شود تا گامی برای اصلاح امور و امیدوارسازی مردم و جوانان گیلانی به آینده‌ای بهتر در این حوزه، برداشته شود.