مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان صبح امروز در برنامه رادیویی دریچه گفت: 13 واحد تصفیه خانه آب با ظرفیت 444 هزار مترمکعب در شبانه روز در این استان فعال و در مدار بهره برداری است.

گیل خبر/ به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ سید محسن حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از یک میلیون مشترک از خدمات آب شرب شرکت آبفای گیلان بهره مندند، افزود: منبع تامین آب آشامیدنی این مشترکان 649 حلقه چاه، 576 دهنه چشمه و 13 واحد تصفیه خانه به ظرفیت 444 هزار مترمکعب در شبانه روز است. 

وی با بیان اینکه تصفیه خانه بزرگ آب گیلان واقع در شهر سنگر بزرگترین تصفیه خانه استان بشمار می رود، گفت: ظرفیت این تصفیه خانه 6 مترمکعب در ثانیه است که به 14 شهر و 198 روستای گیلان آبرسانی می کند.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان با تاکید بر اینکه ظرفیت این تصفیه خانه مرحله به مرحله افزایش می یابد، افزود: در افق تصفیه خانه بزرگ آب گیلان به 18 شهر و 589 روستا آبرسانی خواهد شد.

حسینی با اشاره به فعالیت 1126 باب مخزن ذخیره و تعدیل فشار آب شرب به حجم 570 هزار مترمکعب در نقاط مختلف استان، گفت: تامین آب شرب هر منطقه به دلیل وجود منابع آبی مختلف (از نظر کمیّت و کیفیت) با مناطق دیگر متفاوت است.

وی با تاکید بر اینکه در مناطق جلگه ای استان امکان حفر چاه به دلیل وجود املاح و منگنز بالا وجود ندارد و همچنین امکان آلودگی آب های سطحی هم زیاد است، افزود: به همین علت تامین آب شرب استان علی رغم پر باران بودن آن دشوار و پُر هزینه است.

وی تصریح کرد: آب مناسب برای شرب به راحتی در دسترس نیست و آبی که استانداردهای لازم برای شرب را داشته باشد به سختی تهیه می شود. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code