نگاهی به ادعای نبود متخصص در پایان هفته؛
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۸:۰۹ چاپ

گیل خبر/ با توجه به فداکاری های کادر درمان در دوسال اخیر جنگ با کرونا،و پرپر شدن بسیاری از این جان برکفان عرصه سلامت؛ در چند روز گذشته برخی از اخبار حاکی از آن بود که در روزهای آخر هفته هیچ کدام از پزشکان متخصص در بیمارستان ها چه خصوصی و چه دولتی حاضر نمی شوند و بسیاری از بیماران به این دلیل فوت می کنند!

که در این راستا چندین پیام شهروندی از سوی پزشکان و کادر درمان به تحریریه ارسال شد که نمونه هایی از آن را منتشر می کنیم:

۱- سلام گیل خبر لطفا ی پیگیری کنید این اخبارو
اورژانس بیمارستان ها پس برای چی تعیبیه شده هر بیمارستان تو هر شاخه ای صد در صد یک متخصص رو داره ما این همه زحمت میکشم نتیجه اش این باید باشه؟!

۲- سلام لطفا پیگیر صحت این خبر بشید همیشه ی عده هستند که جو سازی های الکی می کنند و با بی عدالتی کادر درمان رو قضاوت میکنند، کمی تحقیق و جستجو و انصاف کار سختی نیست
و.....

گیل خبر در راستای وظیفه رسانه ای خود یعنی شفاف سازی و پیام های شهروندی که از سوی پزشکان و کادر درمان برای ما ارسال شد پیگیر موضوع مربوطه شد و در این راستا صحبت کوتاهی با دکتر دهنادی مقدم، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و فیروز نصیرزاده مدیر روابط عمومی علوم پزشکی گیلان انجام داد که در ادامه می خوانید.

*دکتر دهنادی: "هیچکدام از عوامل درمان نمی توانند بی دلیل در نوبت کاری حضور نیابند و این ادعا کذب و غیر منصفانه است!"

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این باره گفت:
تمامی پزشکان متخصص شاغل در بیمارستان ها برنامه و شیفت مشخصی برای حضور در بیمارستان دارند و هیچ کس از عوامل کادر درمان نمی تواند بی دلیل در نوبت کاری خود حضور نداشته باشند.

دکتر دهنادی در ادامه با اشاره به این که انتشار این گونه اخبار کذب منصفانه نبوده افزود: با توجه به فداکاری های کادر درمان و حضور همیشگی پزشکان حتی خارج از شیفت کاری و به صورت داوطلبانه، انتشار این گونه اخبار کذب منصفانه نیست.

*مدیر روابط عمومی علوم پزشکی: کلیه پزشکان موظفند در نوبت کاری در محل خدمت حضور داشته و یا بصورت آن کال فعال باشند

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی گیلان نیز ضمن تایید مطالب دکتر دهنادی در این خصوص عنوان کرد :
تمامی پزشکان طرف قرارداد موظف هستند در زمان شیفت کاری خود در شهر محل خدمت حضور داشته و اگر حضور فیزیکی و مستقیم در بیمارستان نداشته اند به صورت آن کال فعال بوده و در صورت مراجعه بیماری تا زمان رسیدن به بیمارستان به صورت تلفنی و در تماس با عوامل درمان وضعیت بیمار را به شرایط نرمال می رسانند.

نصیرزاده در ادامه افزود: معاونت درمان علوم پزشکی گیلان هرگونه تخلف در این راستا را پیگیری کرده و قطعا برخوردی جدی با متخلفین خواهد شد.