رضویان, عضو شورای شهر رشت:
۱۴۰۰/۱۰/۱۶ ۱۲:۰۵ چاپ

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه چرا مسائل اساسی رشت طی سالهای گذشته حل نشده است، تاکید کرد: سبب اصلی همه اینها این است که یک مدیریت صادقانه خدمتگزار در این شهر فرصتی پیدا نکرده که مانا باشد.

گیل خبر/ عضو شورای شهر رشت در نطق پیش از دستور جلسه شورا با اشاره به اینکه پیرامون طرح سوال از شهردار رشت مباحثی در فضای عمومی ایجاد شده و بین شهروندان تلاطماتی ایجاد کرده که لازم است به آن بپردازم، اظهار کرد: آنچه که درباره آن صحبت می کنم نعیار سنجش آن اشخاص نیست بلکه جایگاه است، جایگاه مدیریت شهری، شهر رشت و شهروندانی که در این شهر زندگی می کنند. یکایک ما در ایام انتخابات با رصد عملکرد شوراهای ادوار گذشته و شرایط شهر به این نتیجه رسیدیم که شهر رشت از ثبات مدیریتی برخوردار نبوده و به شدت متضرر شده است.

سید حسین رضویان با تاکید بر اینکه ما انجمن شهر هستیم و نه تنها شورای شهرداری، یادآور شد: همشهریان عزیز چطور می شود که رشت از دورانی که در سراسر کشور سرآمد بود فاصله گرفته و در جایگاهی قرار گرفته که همه دلواپس هستیم و درباره آن غصه می خوریم.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه چرا مسائل اساسی رشت طی سالهای گذشته حل نشده است، تاکید کرد: سبب اصلی همه اینها این است که یک مدیریت صادقانه خدمتگزار در این شهر فرصتی پیدا نکرده که مانا باشد و فرآیند مدیریت در آن پیوسته؛ تا که بتواند برنامه ریزی کند و یک پروژه بزرگ تعریف کند و آن را به نتیجه برساند.

رضویان گفت: با بررسی عملکردهای گذشته می بینیم که افرادی برای دوران کوتاه مدت در جایگاهی قرار گرفته و پس از پرداخت چند ماه حقوق و دستمزد در نهایت برکنار شده‌اند.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری اظهار داشت: با توجه به نرخ تورم تا زمانی که بودجه عملیاتی راهبردی شهر به ۲۵۰۰ میلیارد تومان نرسد نه تنها به توسعه بلکه در آستانه راه نیز قرار نخواهد گرفت و این درحالی رخ می دهد که در این شهر ثبات مدیریتی باشد.

وی با تاکید به حفظ‌شان نظارتی شورا، چنانچه شهرداری در رشت خلافی انجام دهد، بنده در مقابلش می‌ایستم آن هم برای استیضاح نه طرح سوال، افزود: برآیند تصمیمات به گونه ای باشد که به فکر تعالی رشت باشیم چرا که ما شهری می‌خواهیم که در آن خواست و اراده مردم مورد توجه باشد.

گفتنی است، در پایان جلسه با موافقت اعضای شورای رشت، جلسه طرح سوال از شهردار رشت در روز شنبه هفته آینده برگزار می‌شود.