سازمان جهانی بهداشت در حمایت‌های فنی و عملیاتی مستمر خود از جمهوری اسلامی ایران در مقابله با بحران کووید-19، به تازگی 2 میلیون آزمایش استخراج خودکار اسید نوکلئیک را از طریق حمایت مالی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اهدا کرده است. 

گیل خبر/ ایسنا: محموله 60 تنی 261 بسته که از طریق وزارت امور خارجه فدرال آلمان (GFFO) تهیه شده بود، صبح جمعه 24 آذرماه در فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران فرود آمد و در آزمایشگاه های عمومی پزشکی سراسر کشور توزیع می شود.

کیت‌های استخراج خودکار اسید نوکلئیک تحویل داده شده می‌توانند تا ۲ میلیون واکنش آزمایشگاهی ارائه دهند و در دستگاه‌های تشخیصی به نام «ماشین‌های استخراج» برای استخراج DNA و RNA ژنومیک اسید نوکلئیک از باکتری‌ها، ویروس‌ها و انگل‌ها برای تشخیص مبتنی بر PCR از طیف گسترده‌ای استفاده می‌شوند. نمونه ها.

کیت های استخراج اتوماتیک در مقایسه با کیت های دستی از دقت و سرعت بالاتری در آنالیز نمونه برخوردار بوده و نتایج نهایی با کیفیت بالاتری را ارائه می دهند و بنابراین کیت های اهدایی نقش مهمی در افزایش ظرفیت تشخیصی در کشور خواهند داشت.

این خرید به درخواست وزارت بهداشت برای حمایت از ظرفیت ملی تشخیص پزشکی در پاسخ به همه‌گیری ویروسی انجام می‌شود. این کیت‌ها به‌عنوان مواد مصرفی برای دستگاه‌های استخراج خودکار استفاده می‌شوند که در اوایل سال جاری توسط WHO در چارچوب پروژه واکنش اورژانسی COVID-19 ایران، با همکاری WHO و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که از ژوئن 2020 آغاز می‌شود، عرضه شده است. در ژوئیه 2021 در تلاش برای حمایت از سیستم مراقبت بهداشتی کشور در تشخیص و درمان بیماران مبتلا به کووید-19 به پایان می رسد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code