مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌های دریایی سازمان محیط زیست گفت: پس از تلف شدن فوک‌های خزری در پی رزمایش جمهوری آذربایجان، وزارت خارجه از کشورهای حاشیه خزر خواست تا درباره علل مرگ فوک‌ها توضیحاتی دهند که هنوز این کشور جوابی نداده است.

گیل خبر/ به نقل از ایرنا؛ داود میرشکار  روز یکشنبه در نشست خبری آنلاین، به تلف شدن فوک های خزری در پی رزمایش جمهوری آذربایجان اشاره کرد و افزود: از وزارت خارجه به عنوان دستگاه دیپلماسی خواستیم این موضوع را از کشورهای حاشیه خزر پیگیری کند و از میان این کشورها، روسیه پاسخگو بود و عوامل مرگ و میر فوک ها در این کشور مطرح شده و مواردی که به صورت طبیعی اتفاق افتاده بود واکاوی شده است.

وی تاکید کرد: اما جمهوری آذربایجان درباره تلفات فوک خزری پاسخی نداده و امیدواریم پیگیری های دستگاه وزارت خارجه در این زمینه ادامه داشته باشد.

خچندی پیش خبر مرگ ۱۴ قلاده فوک خزری در سال جاری را مدیر کل محیط زیست مازندران به عنوان «تلفات غیرعادی» یاد کرده بود.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفته بود که از ابتدای سال جاری شاهد تلفات غیر عادی فوک ها در سواحل دریای خزر در استان مازندران هستیم که تاکنون تعداد آنها به ۱۴ قلاده رسیده است.

میرشکار گفت: همچنین با همکاری منطقه آزاد انزلی ایجاد مرکز امداد و نجات فوک خزری را در دستور کار داریم که امیدواریم هر چه زودتر عملی شود. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code