تصاویر شگفت انگیزی از تنوع زیستی کم نظیر در منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک در حوزه جغرافیایی رودبار به ثبت رسید.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان ،علی فرهی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت : دوربین های تله ای تعبیه شده توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست رودبار در منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک ، تصاویر شگفت انگیزی را از حیات وحش این منطقه در طول شب و روز به ثبت رسانده اند.

این تصاویر شامل گونه های ارزشمندی چون پلنگ، شوکا و خرس است که با توجه به شناخت کارشناسان و محیط بانان و همیاران محیط زیست، از منطقه توسط یک دوربین و تنها ظرف مدت ۳۰ روز در پاییز سال جاری به ثبت رسیده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار افزود: این تصاویر زیبا که بوسیله یک دوربین و تنها در یک نقطه از منطقه طی فصل پاییز به ثبت رسیده است بیانگر تنوع زیستی غنی و ارزشمند این زیستگاه می باشد.

فرهی اظهار داشت: بیش از ۲۰ درصد از عرصه منطقه شکار ممنوع درفک در محدوده شهرستان رودبار واقع شده است که این عرصه ها زیستگاه حیات وحش بسیار ارزشمندی از جمله گونه هایی مانند مرال، شوکا، پلنگ، خرس قهوی ای، گرگ ، گراز و ... است که به همت محیط بانان و همیاران محیط زیست که اکثرا از بومیان مناطق بوده اند روند رو به رشدی را تجربه میکند. وی در ادامه افزود: با دستور دکتر کفایی مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان ، پیگیری های لازم به منظور ارتقاء سطح حفاظت منطقه در حال پیگیری و انجام است و این قابلیت در منطقه به چشم می خورد که به زودی شاهد افزایش سطح کیفی حفاظت از شکار ممنوع به حفاظت شده باشیم.
رییس اداره حفاظت محیط زیست روبار در پایان اظهار داشت از همکاری دوتن از همیاران پرتلاش شهرستان بنام های عظیم غلامی و حسین آقایی که در ثبت این تصاویر بسیار تلاش کردند ، همچنین از پرسنل و محیطبانان دلسوز و مردم فهمیم شهرستان رودبار که با تلاش بی وقفه امنیت مناسبی را برای بقای این تنوع زیستی کم نظیر فراهم آورده اند ، صمیمانه تقدیر و تشکر می گردد.