سخنگوی علوم پزشکی گیلان با هشدار نسبت خطر شیوع امیکرون در این استان، گفت: تاکنون بیش از ۳۱۴ هزار نفر معادل ۱۴ درصد جمعیت هدف گیلان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

گیل خبر/ به نقل از مهر؛ فردین مهرابیان با اشاره به آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: تاکنون موردی از سویه جدید این ویروس با نام امیکرون در گیلان شناسایی نشده است.

وی با تأکید بر اینکه خطر امیکرون بسیار جدی است و احتمال ورود این سویه به استان گیلان وجود دارد، گفت: نمونه‌های از ابتلاء به این ویروس در استان‌های همجوار گیلان شناسایی شد و این احتمال وجود دارد که وارد استان نیز شود.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با هشدار به شهروندان این استان نسبت به خطرات این سویه، افزود: با توجه به قدرت بالای سرایت این ویروس در مقایسه با سویه های گذشته به ویژه دلتا همه شهروندان باید از هر گونه عادی انگاری جدا پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی به ویژه توجه به واکسیناسیون بسیار حائز اهمیت است، اضافه کرد: همه شهروندانی که تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده اند در خطر ابتلاء به سویه جدید هستند.

مهرابیان در ادامه با اشاره به اینکه تزریق دُز سوم واکسن کرونا بر اساس یافته‌های پزشکی تا ۸۰ درصد از ابتلاء به سویه امیکرون جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: افراد بعد از تزریق دُز سوم در صورت ابتلاء به این ویروس شاهد شدت کمتر بیماری و عدم بستری در بیمارستان‌ها هستند.

وی به روند مطلوب واکسیناسیون کرونا در استان گیلان اشاره و با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹۴ درصد شهروندان گیلانی دُز نخست و بیش از ۸۷ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، گفت: بیش از ۳۱۴ هزار گیلانی نیز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این تعداد معادل ۱۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان است، تأکید کرد: هنوز ۵.۶ درصد جمعیت گیلان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت نکرده اند.