تفاوت رزرو ویلا و کلبه در سفر به شمال

شما اقامت در یک کلبه چوبی را ترجیح می‌دهید یا دوست دارید اقدام به اجاره ویلا استخردار در مناطق بکر شمال کنید؟ برای اجاره ویلا نوشهر یا سایر شهرهای دیگر کشور باید چه کار کنید؟ چه روشی برای رزرو کلبه چوبی در دل جنگل وجود دارد؟

آیا مثلاً برای اجاره ویلا ماسال باید ابتدا به ماسال سفر کرد و به‌دنبال ویلای مناسب گشت؟ یا اینکه روشی برای رزرو ویلا وجود دارد؟ از کجا باید رزرو کرد؟ چطور می‌توان به میزبان اعتماد کرد؟ در این مقاله هرآنچه که نیاز است درباره رزرو ویلا و کلبه چوبی در سفر به شمال بدانید را متوجه خواهید شد. پس با ما همراه باشید.

چطور باید ویلا یا کلبه چوبی رزرو کرد؟

رزرو کلبه چوبی یا اجاره ویلا استخردار با هم هیچ تفاوتی ندارند. روند رزرو بسیار ساده است. می‌توانید به وبسایت‌های معتبر اقامت همانند علی‌بابا مراجعه نمایید. سپس شهری که قصد اقامت در آن را دارید انتخاب کنید. مثلاً برای اجاره ویلا نوشهر می‌توانید شهر نوشهر را از لیست انتخاب نمایید. سپس تمامی اقامتگاه‌های این شهر برای شما نمایش داده می‌شوند.

برای مثال اگر قصد اقامت در کلبه چوبی را دارید، می‌توانید کلبه چوبی را انتخاب نمایید. همچنین در صورتی که قصد اقامت در ویلاهای لوکس و امروزی را دارید، می‌توانید به‌دنبال ویلاهای شیک بگردید.

معمولاً هر ویلا یا کلبه، چندین و چند عکس مختلف دارد. بهتر است تمامی عکس‌ها را به‌خوبی بررسی کنید. سپس به سراغ بخش مشخصات بروید. در بخش مشخصات باید قانوناً تمامی مواردی که درباره اقامتگاه وجود دارد، بیان شود. قوانین، مقررات، امکانات، مشخصات و بسیاری از موارد دیگر درباره اقامتگاه در این بخش بیان می‌شود. پس این بخش را با دقت کامل مطالعه کنید. حال نوبت به خواندن نظرات کاربران دیگر می‌رسد که در این اقامتگاه حضور داشتند. شما می‌توانید با خواندن نظرات آن‌ها، شناخت بهتری درباره اقامتگاه داشته باشید.

سپس تاریخ ورود و تاریخ خروج خود را انتخاب نمایید. برخی ویلاها و کلبه‌های جنگلی در ایام آخر هفته و همچنین ایام تعطیلات تابستانی، افزایش نرخ پیدا می‌کنند. پس حتماً باید به بخش پرداخت اینترنتی بروید تا نرخ نهایی مشخص شود. اقامتگاه‌هایی که به‌صورت مجموعه فعالیت دارند و دارای ویلا یا کلبه‌های متفاوتی هستند، باید نوع ویلا یا کلبه را نیز انتخاب نمایید.

در نهایت تعداد نفرات را مشخص می‌کنید و در صورت نیاز برخی مدارک خود را ارسال می‌نمایید. در صفحه بعدی باید مبلغ کل زمان اقامت خود را به‌صورت اینترنتی پرداخت کنید. در این صورت رزرو شما قطعی خواهد شد. در نهایت یک برگه پیگیری به شما ارائه می‌شود که مثلاً اجاره ویلا ماسال با موفقیت انجام شد و با ارائه آن برگه می‌توانید ویلا یا کلبه خودتان را تحویل بگیرید.

آیا تفاوتی بین روش رزرو ویلا و کلبه چوبی وجود دارد؟

در حقیقت هیچ تفاوتی بین رزرو ویلا و کلبه چوبی وجود ندارد. یعنی همان مراحلی که مثلاً برای اجاره ویلا استخردار در چمستان ادامه می‌دهید را برای کلبه نیز باید پیش بگیرید. همانند ویلا و اقامتگاه‌های دیگر، صفحه‌ای مخصوص برای کلبه نیز در نظر گرفته شده است. پس تمامی مراحل را باید به ترتیب ادامه دهید و برگه نهایی تأیید رزرو را دریافت نمایید.

مزیت رزرو ویلا و کلبه چوبی پیش از سفر چیست؟

تصور کنید که قصد اجاره ویلا نوشهر را دارید. روش اول اجاره ویلا در این شهر، رزرو به‌صورت غیرحضوری و اینترنتی است. در این روش می‌توانید انواع مختلف اقامتگاه را فقط با چند کلیک ساده مشاهده کنید. سپس نرخ آن‌ها را بررسی نمایید. نظرات کاربران را مشاهده کنید.

عکس‌ها را با دقت ورق بزنید. خلاصه بررسی ویلا یا کلبه به‌حدی دقیق خواهد بود که انگار در همان اقامتگاه حضور دارید. سپس رزرو خود را انجام می‌دهید و برای زمان ورود برنامه‌ریزی می‌کنید. زمانی هم که به نوشهر برسید، می‌توانید سریعاً اقامگاه خودتان را تحویل بگیرید و استراحت کنید.

حال اگر بخواهید به‌صورت حضوری اقدام کنید روند به چه صورتی خواهد بود؟ باید در شهر به‌دنبال محله‌های مختلف بگردید. چشمتان به‌دنبال افرادی باشد که با تابلوی «ویلا» کنار خیابان ایستاده‌اند. یک یا ویلا را به‌صورت حضوری بررسی کنید، خسته شوید و نهایتاً ویلا را با هر قیمتی که هست، اجاره کنید. خب قطعاً رزرو ویلا به‌صورت اینترنتی بسیار بهتر خواهد بود.

آیا امکان کنسلی رزرو وجود دارد؟

فرض کنید مثلاً مراحل اجاره ویلا ماسال را به‌صورت کامل انجام داده‌اید و به هر دلیلی سفرتان کنسل می‌شود. چاره چیست؟ هر ویلا و اقامتگاهی یک سری قوانین برای کنسلی در نظر گرفته است و این قوانین قطعاً در بخش توضیحات وجود دارد. پس پیش از آنکه اقدام به پرداخت کنید، قوانین کنسلی را در نظر بگیرید. معمولاً با توجه به زمانی که به موعد اقامت مانده است، نرخ جریمه کنسلی تفاوت دارد. پس حتماً قوانین کنسلی را به‌صورت کامل مطالعه نمایید تا دچار مشکل نشوید.

در نهایت باید گفت که چه قصد اجاره ویلا استخردار لوکس را دارید چه یک کلبه چوبی جنگلی ساده، بهتر است رزرو خود را به‌صورت اینترنتی انجام دهید تا دچار مشکل نشوید.