سخنگوی علوم پزشکی گیلان عنوان کرد
۱۴۰۰/۱۰/۰۹ ۰۸:۵۵ چاپ

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه تاکنون ۱۳.۱ درصد جمعیت واجد شرایط گیلان دز سوم خود را دریافت کردند، افزود: این میزان معادل ۲۹۳ هزار و ۷۳۷ نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال استان است.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، از واکسینه شدن ۹۴.۳ درصدی جمعیت واجد شرایط استان گیلان در نوبت اول و ۸۶.۸ درصدی در نوبت دوم خبر داد و اظهار کرد: ۱۲۶ هزار و ۷۳۴ نفر هنوز دز اول و ۲۹۵ هزار و ۸۷۷ نفر هنوز دز دوم واکسن خود را نزدند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳.۱ درصد جمعیت واجد شرایط گیلان دز سوم خود را دریافت کردند، افزود: این میزان معادل ۲۹۳ هزار و ۷۳۷ نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال استان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را تنها راه مقابله با سویه جدید امیکرون دانست و تصریح کرد: خطر امیکرون کاملا جدی است و باید از فرصت‌ها برای تزریق دز سوم واکسن کرونا استفاده کنیم.

مهرابیان، با اشاره به فعالیت روزانه بیش از ۴۵۰ پایگاه واکسیناسیون در سطح استان گیلان، گفت: این پایگاه‌ها شامل مراکز خدمات جامع سلامت، سالن‌های تجمیعی و چهار سایت خودرویی است؛ البته برای افزایش سهولت دسترسی مردم به مراکز واکسیناسیون مجددا اقدام به راه اندازی مراکز شبانه روزی خواهیم کرد.

وی از بستری شدن ۴۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در گیلان طی روز گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳۸ بیمار کرونایی داریم که حال ۴۱ نفر وخیم است.