وزیر بهداشت، با اشاره به سویه امیکرون کرونا، گفت: اعتقاد همه دانشمندان بر این است که برای اطمینان از عدم ابتلا افراد به این سویه باید هر سه دز واکسن تزریق شود، اما اینکه آیا به دز چهارم احتیاجی هست یا خیر، هنوز مطالعات در این راستا پاسخی ندارد. فعلا دز سوم می‌تواند حدود ۸۰ درصد از مرگ و میر افراد یا ابتلای آنها به بیماری شدید جلوگیری کند.

گیل خبر/ به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین‌اللهی اظهار کرد: امروزه تحولی در درمان بیماری‌ها ایجاد شده است. ما عادت داریم درمان بیماری‌ها را توسط دارو انجام دهیم و دومین تجارت دنیا دارو است. شرکت‌های دارویی خیلی دوست ندارند از روش‌های دیگری استفاده کنند ولی دنیا ناچار است به روش‌های نو روی آورد و خوشبختانه کشور ما در این روش‌ها پیشتاز بوده است.

عین اللهی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت گیاهان دارویی در درمان بیماری‌ها، تصریح کرد: کشورمان از این نظر وضعیت خوبی دارد و ما مرجع بسیاری از گیاهان دارویی در دنیا هستیم. کشت و استفاده از این داروها مهم است. جهاد دانشگاهی کارهای خوبی در این راستا انجام داده و ما باید این دانشمندان را بیشتر تشویق کنیم و کارهای مشترکی در این راستا انجام دهیم و می‌توانیم در آینده جزء کشورهای پیرو این امر باشیم.

وزیر بهداشت در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سویه امیکرون کرونا، تصریح کرد: خوشبختانه در کشور ما ۸۸ درصد مردم یک دز تزریق را انجام و حدود ۷۸ درصد دز کامل و بالغ بر هفت میلیون نفر نیز سه دز واکسن را زده‌اند و این آمار خوبی است.

وی ادامه داد: انتشار امیکرون سریع و مانند سرماخوردگی است اما مرگ و میر آن خوشبختانه بالا نیست‌. در این میان استفاده از ماسک و واکسیناسیون حائز اهمیت است.