مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: محدودیت زمانی ۱۲ هفته‌ای برای تزریق واکسن کرونا در مادران باردار برداشته شده و این گروه از مادران می‌توانند قبل از پایان هفته دوازدهم بارداری نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ محمد احمدیان اظهار کرد: مادران باردار در خصوص تزریق دوزهای اول، دوم و سوم واکسن کرونا باید طبق دستورالعمل‌ مربوط به خودشان اقدام کنند و فقط محدودیت زمانی ۱۲ هفته برداشته شده و این گروه از مادران می‌توانند قبل از پایان هفته دوازدهم بارداری نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

وی اضافه کرد: شرط تزریق واکسن کرونا به مادران باردار داشتن ۱۸ سال تمام برای این گروه بوده و مواردی که کمتر از آن باشند شامل دریافت نمی‌شوند و تنها باید تمامی نکات بهداشتی به‌طور کامل رعایت کنند تا دچار مشکل نشوند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از مادران باردار می‌خواهیم تنها در مواقع ضروری به پزشک مربوطه و مرکز بهداشت محل سکونت خود مراجعه داشته باشند، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی بهتر است که موارد غیرضروری به‌صورت تلفنی با پزشک مربوطه و مراقب سلامت پایگاه نزدیک محل سکونت در میان گذاشته شود و در صورت تشخیص پزشک یا کارشناس مراجعه حضوری به مطب یا مرکز بهداشت صورت پذیرد.

به گزارش وبدا وی افزود: شدت سرایت اومیکرون بالا بوده و به همین جهت میزان رعایت نکات بهداشتی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و گروه‌های خاص مانند مادران باردار که آسیب‌پذیری بیشتری دارند باید در رعایت پرتکل های بهداشتی دقت بیشتری داشته باشند.

پیش از این گذشتن ۱۲ هفته از بارداری یکی از شروط واکسیناسیون مادران باردار بود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code