بر اساس یک گزارش بریتانیا، احتمال بستری شدن افراد مبتلا به نوع Omicron COVID-19 تا 70 درصد کمتر از افراد مبتلا به نوع دلتا در بیمارستان است.

گیل خبر/ به نقل از یورونیوز؛ آژانس امنیت سلامت بریتانیا (UKHSA) این یافته‌ها را در آخرین گزارش فنی خود منتشر کرد، که در آن همچنین می‌گوید احتمال ابتلا به عفونت Omicron بین 31 تا 45 درصد کمتر از دلتا است که منجر به ویزیت A&E می‌شود.

این آژانس با بیان اینکه این تجزیه و تحلیل "مقدمه ای و بسیار نامشخص است، به دلیل تعداد کمی از موارد Omicron در حال حاضر در بیمارستان" و همچنین گسترش محدود این نوع در گروه های سنی بالاتر، که بیشتر مستعد ابتلا به بیماری های جدی هستند، به نتایج هشدار می دهد.

نتایج با سایر مطالعات منتشر شده در روز چهارشنبه توسط امپریال کالج لندن و دانشگاه ادینبورگ مطابقت دارد.

با این حال، مطالعه UKHSA شواهدی پیدا کرد مبنی بر اینکه محافظت در برابر عفونت علامت‌دار Omicron پس از دوز دوم واکسن COVID-19 کاهش می‌یابد. و در حالی که پس از تزریق تقویت کننده بهبود می یابد، آخرین داده ها نشان می دهد که این محافظت با سرعت بیشتری کاهش می یابد، حدود 15 تا 25 درصد پس از 10 هفته کاهش می یابد.

به گفته ساجد جاوید، وزیر بهداشت بریتانیا، آخرین داده‌ها امیدوارکننده هستند.

وی افزود: «این تجزیه و تحلیل در مرحله اولیه است و ما به نظارت ساعت به ساعت داده ها ادامه می دهیم.

"هنوز برای تعیین مراحل بعدی خیلی زود است، بنابراین لطفاً در این کریسمس محتاط باشید و برای محافظت از خود و عزیزانتان در اسرع وقت از تقویت کننده خود استفاده کنید."

دولت بریتانیا به افزایش شدید موارد ناشی از Omicron با اعمال قوانین جدید در مورد استفاده از ماسک، مجوز واکسن و واکسیناسیون اجباری برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی پاسخ داده است.

با این حال، نخست وزیر بوریس جانسون تاکید کرده است که داده ها هنوز برای اعمال تدابیر شدیدتر قبل از کریسمس وجود ندارد.

نتایج UKHSA در حالی منتشر شد که بریتانیا یک رکورد روزانه جدید برای عفونت‌های کووید را گزارش کرد، با 119789 مورد مثبت در 24 ساعت گذشته.

این کشور 147 مورد مرگ ناشی از کروناویروس دیگر را ثبت کرد و مجموع موارد تایید شده Omicron اکنون به 90,906 رسیده است.

دکتر جنی هریس، مدیر اجرایی UKHSA هشدار داد که با موارد بسیار بالا در بریتانیا «حتی نسبت نسبتاً کمی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند، می‌تواند منجر به بیماری شدید تعداد زیادی از مردم شود».

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : اومیکرون دلتا

نظر شما:

security code