کبگانیان گفت: دو مرحله‌ای شدن کنکور از سال ۱۴۰۲ قطعی است و شوای سنجش و پذیرش باید آئین نامه آن را بررسی کرده و جهت اصلاح به شورای انقلاب فرهنگی اطلاع دهد.

گیل خبر/ به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ منصور کبگانیان قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور درباره اظهار نظرات مجلس در زمینه ناقص بودن مصوبه دو مرحله‌ای شدن کنکور گفت: دو مرحله‌ای شدن برگزاری کنکور از سال ۱۴۰۲ به صورت قطعی اجرایی خواهد شد.

او افزود: هرگونه آئین نامه و کمبودی در مصوبه دو مرحله‌ای شدن کنکور از سال ۱۴۰۲ وجود دارد باید از سوی شورای سنجش و پذیرش اعلام شود تا شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را بررسی کنند چرا که نقش ما نوشتن ریز آئین نامه نیست.

کبگانیان تصریح کرد: شورای سنجش و پذیرش این اختیار را دارد که اگر مشکلی در زمینه دو مرحله‌ای شدن کنکور وجود داشته باشد برخی از آن را مصوب کند و اگر هم ما در این زمینه وظیفه‌ای داشته باشیم بلافاصله برای اصلاح در دستور کار قرار خواهیم داد.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: مصوبه دو مرحله‌ای شدن کنکور از سال ۱۴۰۲ قطعی است و باید اجرایی شود و افراد نباید کاری کنند که دستگاه‌های اجرایی به سازمان بازرسی کل کشور ورود پیدا کنند؛ چرا که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم الاجراست.